endrebjo Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Innlogging til BusinessOnline/eSafeID fungerer ikke i Danske Bank (Fokus Bank) med Ubuntu 12.04 med OpenJDK JRE 7u21 og icedtea-7-plugin. Verken Firefox eller Chrome. Java henger seg i andre fase av innloggingen (engangskode). Første fase fungerer, men så skal det på død og liv lastes en ny side for å trykke inn engangskode. Jævlig godt jobbet. Spesielt når BankID faktisk fungerer hos dem. Danske/Fokus sier selvfølgelig at de kun støtter IE i Windows, og hadde ikke noe tips til hva som kunne gjøres. Så det er bare til å styre unna de også. I tillegg til at selve nettbanken er totalt udugelig sammenliknet med de fleste andre. Endret 10. juni 2013 av endrebjo Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Tele2, One Call, MyCall og Network Norway klar med BankID på mobil. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Sa de virkelig det? Jeg hadde byttet bank på dagen. Ble satt over til en i teknisk. Når jeg sa jeg hadde Ubuntu sa han at de hadde en maskin som hadde Ubuntu installert, og den ble ikke så ofte startet, men at de hadde testet det for en stund siden og at det da fungerte. Jeg spurte hvorfor de ikke har veiledining til Ubuntu på nettbanken, eller noen som helst support for brukere av Ubuntu (i det minste en Linux-distribusjon). Det var da jeg fikk beskjed om at de ikke kunne ta for seg alle mulige operativsystemer, og at det var så få som brukte Ubuntu at man måtte gjøre regning med å være litt for seg selv med slike problemer. Jeg har Windows hjemme også, men skal ikke ha Oracle Java på noen av dem, helst ikke noe som helst som har med Java å gjøre, men nå har de fjernet nordeea.com/tab257, så da var det ikke stort annet valg. Og ja, det var den samtalen som fikk meg til å ringe Skandiabanken. Du er åpenbart ikke en økonom For en økonom så vil det nok være viktig å kunne betale regninger, ikke minst at banken er villig til å bistå med hjelp om problemer oppstår, så om et firma er avhengig av Linux, og ønsker å slippe tull med Java, så høres det ut som et greit tiltak. Nå er ikke jeg eller mange her økonomer, så hva sikter du egentlig til? At økonomer er smarte som ikke bytter bank. At det vil være mye jobb for dem å bytte bank, siden økonomer kanskje har en del mer regnskap enn andre. Endret 2. juli 2013 av olavalo Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Nå er ikke jeg eller mange her økonomer, så hva sikter du egentlig til? At økonomer er smarte som ikke bytter bank. At det vil være mye jobb for dem å bytte bank, siden økonomer kanskje har en del mer regnskap enn andre. Han vil få andre rentebetingelser, kanskje mye dårligere bare fordi de ikke støtter Linux, som tross alt representerer en forsvinnende liten del av kundebasen deres. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Han vil få andre rentebetingelser, kanskje mye dårligere bare fordi de ikke støtter Linux, som tross alt representerer en forsvinnende liten del av kundebasen deres. Yes, men om de ikke respekterer deg på ett område er det stor sannsynlighet for at det gjelder et annet og. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Yes, men om de ikke respekterer deg på ett område er det stor sannsynlighet for at det gjelder et annet og. Hele banksystemet er helt skada. Jeg tror man må bare velge den som utsetter deg for minst risiko, og selv mener jeg at valg av operativsystem er et trivielt problem i forhold til alle andre problemer en bank kan utsette deg for. Du kan kjøpe den billigste maskinen du klarer å finne med Windows bare for å bruke banken. Det er billigere enn å få høyere utlånsrente og lavere innlånsrente. edit: evenutelt en VM. Endret 2. juli 2013 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg gjør mange andre valg som er "mindre lure" (om du vil) i økonomisk sammenheng, men det er fordi jeg i tillegg betaler for usynlige tjenester. That being said har jeg ikke bankID og er storfornøyd med det. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Han vil få andre rentebetingelser, kanskje mye dårligere bare fordi de ikke støtter Linux, som tross alt representerer en forsvinnende liten del av kundebasen deres. Som sagt, jeg har også Windows, men skal ikke ha Java på den maskinen. Det er viktigere for meg å kunne betale regninger på en enkel og grei måte. Samme hvor høy renta er om jeg ikke kommer inn og får betalt. Tror ikke rentebetingelser slår inkassokrav og purregebyr. Dessuten, de jeg kjenner som har Skandiabanken er storfornøyde med det. BankID har jo innsett at de må gjøre endringer, så de er på vei med en Java-fri løsning. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg bruker BankID, java og linux, og alle bankene jeg bruker (det er 3 av dem) figurerer jevnlig på toppen i ymse undersøkelser, samtidig som de lar seg logge inn i og bruke i linux. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 @olavalo Støtter deg 100% i beslutningen om å forlate nordea. Gjorde det samme selv i våres etter at halvannet års nedbetalingshistorikk (140 000 kr) på lånet mitt plutselig var sporløst borte, og skyldig beløp var tilbake på startnivå. Og dette var bare siste hendelse i en rekke av mixup's, nedetid på betalingssystemer og andre merkeligheter. Men den ubrukelige nettbanken, og nå påkrevd bruk av bankid, burde jo være grunn nok i seg selv Lenke til kommentar
Occi Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Nordea endret på innloggingen for en stund siden, og nå også endel på nettbanken deres (men ser stort ganske lik ut). Har ikke testet med icedtea e.l. Du kan også bruke BankID på mobil hos Nordea, slik at du stort sett ikke trenger Java. Nå er ikke tema i denne tråden kundeforhold til bankene, men jeg er fornøyd nok med Nordea. Bruker ikke nettbanken så fryktelig mye, men har aldri opplevd noen feil. Ang. problemet ditt Anders Iver høres dette absurd ut da det skal være fulle transaksjonslogger på dette (krav og kontrollert av Finanstilsynet), så vil tro det "bare" var en feil i nettbanken deres, med forbehold om lite informasjon å gå på. Endret 2. juli 2013 av Occi Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Ja, interne logger hadde de nok, men jeg som kunde ble stående uten noe som helst av info. Fikk jo rettet beløpet, men ikke historikken, så jeg hadde ingen mulighet til å selv kontrollere at tallene stemte. Ja, gikk way off topic her, men deilig å rase fra seg litt Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Java fri bankid skal lanseres i august https://www.bankid.no/Presse-og-nyheter/Nyhetsarkiv/2014/Store-forventninger-til-BankID-uten-Java/ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Løsningen er allerede ferdigutviklet, men det er en del annet som må komme seg på plass for utrullingen. Gleder meg! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Ser for meg at den kommer til å kjøre en kombi av flash og sliverlight kun for å være ekstra kuk. 1 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Ser for meg at den kommer til å kjøre en kombi av flash og sliverlight kun for å være ekstra kuk. Heldigvis ikke. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Hvis ikke jeg husker helt feil så er det vel en html5 + javascript basert løsning (på klient siden). Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Stemmer det. Skal være en mobil- og tabletvennlig webbasert løsning. Blir god stemning Lenke til kommentar
tingo Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Håper vi. Den som lever får se. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Håper vi. Den som lever får se. De har jo i alle fall sagt det. Det er uansett helt nonsense, også ut i fra et økonomisk perspektiv, å bruke Flash og Silverlight. http://www.digi.no/915590/slik-blir-nye-bankid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå