Del Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Hvilken sparebank1, utfra det folk sier virker det som om det er flere nettbankløsninger ute og går der. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Nordea fungerer utmerket med Ubuntu 12.04 x64, Firefox 12 og icedtea-plugin 1.2-2ubuntu1. Ingen problemer med BankID, hverken innlogging eller signering av regninger. Lenke til kommentar
Del Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Supert, da er Nordea lagt inn også. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Oppgraderte til Xubuntu 12.04 (x86_64), som har Firefox 12 og IcedTea 1.2, og nå funker BankID mot dnb.no igjen. Funker også med Opera 11.62. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Da jeg la inn Ubuntu 12.04 (AMD64), tok jeg sjansen på å velge Java 7. Altså openjdk-7-jre (7~u3-2.1.1) og icedtea-7-plugin (1.2-2). Det ser faktisk ut til å fungere strålende i både Sparebanken Vest, Fokus bank og BankID-testen. Siden OpenJDK blir referanseimplementasjonen til Java 7 kan det vel være like greit å begynne å bruke denne med én gang. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Ser man det~ DNB med BankID funket i dag plutselig. OpenJDK 1.6 og Icedtea 1.2, Fedora 16 AMD64. Har oppdatert systemet siden sist jeg sjekket, men ikke lagt til noe Java-relatert. Lenke til kommentar
Del Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Sjekk første post, at innlogging virker er ikke nytt. Bekreft om dere har fått gjennomført en transaksjon. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Sjekk første post, at innlogging virker er ikke nytt. Bekreft om dere har fått gjennomført en transaksjon. Bekreftet. Signering av betaling i Fokus bank fungerer smertefritt. Test-signering i BankIDs test også. SPV har ikke BankID-signering av betalingene (bare engangskode i HTML-form), så det har alltid fungert. Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2012 Fantastisk, da ser det endelig ut til at det begynner å løsne litt. Noen som kan sjekke bankene som fortsatt gjenstår? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Legg merke til at det er med openjdk-7, mens openjdk-6 foreløpig ser ut til å være standard/anbefalt i Ubuntu 12.04. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Sparebanken Sogn og Fjordane fungerer vanligvis fint med BankID. Dette med standard IcedTea i Ubuntu 10.04. Det hender en sjelden gang at appleten ikke laster (og ofte må man vente litt), men da er det som regel bare snakk om å restarte nettleser. Kjæresten har derimot hatt store problemer med Totenbanken (fungerte nesten aldri). Hun har nå skiftet til Skandiabanken , der hun har slitt med at appleten ofte ikke laster. Er en stund siden hun har brukt min PC til det nå, riktignok. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Noen som får til å logge inn med passord + kodebrikke, istedetfor personlig kode + kodebrikke på dnb.no? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Noen som får til å logge inn med passord + kodebrikke, istedetfor personlig kode + kodebrikke på dnb.no? Ja, det funker her - sjekk post 85. Regningsbetaling funker også, men nettbanken til dnb.no benytter kodebrikken til det, ikke BankID. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Banker som ikke klarer implementere BankId korrekt (og må ha Oracle Java): Sparebank1 Hardanger Sparebank1 Nord-Norge (signering av regning feiler) Sparebank1 Nordvest Hvor oppdaterte er disse dataene? SpareBank1 bruker samme innloggingsside på nettsidene uavhengig hvilken region du har valgt. Det er litt andre forskjeller på sidene, men innloggingen er lik. Det kan man sjekke selv ved å bare velge forskjellige bankregioner. Mener å tro at hvis du har problemer med region A, så "bør" du ha det med region B og. Endret 18. mai 2012 av Occi Lenke til kommentar
Del Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Like oppdaterte som rapportene om problemer i denne tråden. Det er bare fem sider, så jeg antar du finner det. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Kan forøvrig nevne at innlogging til dnb funket smertefritt i Chrome med OpenJDK Java 6 runtime installert i Ubuntu 12.04 i går. Har ikke testet igjen siden uten omstart hvis noen fortsatt har hatt problemer med det. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Så du bruker icedtea-plugin og firefox? Fikk du gjennomført betaling av regning? treigt svar, men har ikke kunne bekrefte dette før nå. Men ja. icedtea-plugin og firefox. Signering og betaling fungerer. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Like oppdaterte som rapportene om problemer i denne tråden. Det er bare fem sider, så jeg antar du finner det. Beklager, selvsagt er de det! Leste igjennom tråden og så at det var tilfellet. Har også oppdatert innlegget mitt noe bare for å forklare hva jeg mener. Merk det er bare synsing fra min egen side, men ser ingen grunn til at det skal være noe problemer spesifikt i hver enkelt region, da tror jeg heller det har noe med brukerens oppsett å gjøre (ikke at jeg antyder at brukeren trenger å gjøre noe "feil"). Kan forøvrig nevne at både Nordea og SpareBank1 Oslo Akershus funker fint hos meg med openjdk7 kombinert med icedtea-web-java7. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Mulig jeg er blind, men ser ikke terra i listen. Fungerer uansett med openJDK 7 og Oracle java 7. FF/Chrome. System: Debian 3.2.0-0-amd64 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå