skulegutan Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Noen som vet hva snittet pleier å ligge på? Hadde vært EKSTRA bra om du vet om snittet i hedmarken.. takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Noen som vet hva snittet pleier å ligge på? Hadde vært EKSTRA bra om du vet om snittet i hedmarken.. takk Jeg har gått linja selv, og dette i Bergen. Karaktersnittet lå på litt over 4. Har du det samme så kan det muligens holde for å få innpass i din region. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Har gått denne linja i Trondheim, og snittet er for å komme inn var vel omtrent 3 eller noe når jeg gikk. Med andre ord svært lett å komme inn. Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 har 3.5 i hedmark, så satser på at det går greit har ligget på 3.2 - 3.3 - 3.5 - 3.2 de forrige årene Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Tok nylig svennebrev som blikkenslager. Har du spørsmål om yrket er det bare å fyre løs (eller er du enda en av dem som skal bli rørlegger? ) Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 hva går den jobben ut på? lett å få arbeid? lønn? lett å få ansettelse? " (eller er du enda en av dem som skal bli rørlegger? ) " hva mente du? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 hva går den jobben ut på? lett å få arbeid? lønn? lett å få ansettelse? " (eller er du enda en av dem som skal bli rørlegger? ) " hva mente du? Blikkenslagern gjør mye arbeid på tak og fasader, dvs mye utendørsarbeid! Så du bør like å være ute. Liker du ikke å være ute kan man jobbe inndendørs med ventilasjon, det er vanlig at bedrifter spesialiserer seg på en av delene. Det er krevende håndverk, med ganske overkommelig teori. Det er LETT å få jobb! Blikkenslagere med svennebrev er veldig ettertraktet på arbeidsmarkedet, siden det er mangelvare. Lønna er som andre håndverksyrker, jeg startet på 180 etter læra ( i Trondheim, lønna i Oslo eks. er høyere). Ang det med rørlegger, det var altfor mange i min KEM-klasse som skulle bli rørleggere men det var vel litt dominoeffekt inne i bildet tror jeg.. Husk forresten at du kan også starte som taktekker etter å ga gått KEM! 1 Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 KEM klassen i min region tar kun inn 12 stk... delt på 18 bedrifter som tar inn lærlinger, så det er ikke noe problem takk for info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå