Gå til innhold

Galaxy s II treg lading?


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Hei,

fikk min Galaxy sII i går.

Er superfornøyd, men det er en ting jeg lurer på.

Plugga mobilen i laderen i dagtidlig, men jeg synes den lader så tregt iforhold til x10 mini'n min.

Mulig det er fordi det sitter et større batteri i Galaxy'n men jeg synes det er litt merkelig.

Bruker "reiseladeren".

Har et par andre micro-usb ladere liggende men det står at man ikke skal bruke andre ladere enn Samsung godkjente ladere i brukerhåndboken.

 

"Bruk kun Samsung-godkjente ladere og kabler. Bruk av

uautoriserte ladere og kabler kan føre til at batteriene

eksploderer eller at telefonen blir ødelagt.!"

Kan jeg bruke andre ladere?

 

Willy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung har begrenset ladingen i SGS2 til 700mA, så det hjelper relativt lite å bytte til en annen lader. Bruker dog selv en 1A lader til mobilen uten at det har skapt noen problemer.

 

Ligger denne begrensningen i selve batteriet eller i software? Og om tilfelle er at det ligger i software, finnes det da en eller annen metode for å gå rundt denne begrensningen?

 

Er en del ute å reiser for tiden, så hadde vært kjekt å kunne hurtiglade den en gang i blant når behovet er der.

 

Stort sett ikke noe problem siden jeg lader hver natt :)

Lenke til kommentar

 

 

Ligger denne begrensningen i selve batteriet eller i software? Og om tilfelle er at det ligger i software, finnes det da en eller annen metode for å gå rundt denne begrensningen?

 

Er en del ute å reiser for tiden, så hadde vært kjekt å kunne hurtiglade den en gang i blant når behovet er der.

 

Stort sett ikke noe problem siden jeg lader hver natt :)

 

Ligger i firmwaren et eller annet sted, men så vidt jeg vet har ikke noen greid å endre denne enda (kan godt være jeg tar feil da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...