Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sjermkort problem Acer aspire

Anbefalte innlegg

Hei. Etter at eg innstalerte win7 på min acer 5720z har eg fått problemer med sjermkortet.

Alt fungerer fint med Win7 vga driver men det kan eg jo ikke leve med.

Gikk til acer å lastet ned Nvidia Vga driver og innstalerte denne. Etter det gikk pcen rett i blåskjerm og eg måtte gjennoprette.

Prøvde deretter nvidia driver til vista men det blei samme visa. Men denne gangen viste bare 10% av skjermen, resten blei svart med blå striper.

Fikk starta pc på nytt avinstalerte driver, kjørte driver sweeper og lasta ned driver til

nvidia geforce 8400gs rett fra sia dems. (mye nyere driver en acer hadde)

Det blei og samme dritet på nytt, skjermen full i striper og svarte felt.

Kan skjermkortet mitt være ødelagt på et vis eller finner eg ikke riktig driver?

Håper på løsning på problemet mitt :)

Ikke mine bilder men samme symtomer.post-199837-0-87436500-1318661553_thumb.jpgpost-199837-0-31660200-1318661603_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok mye som kan tyde på at skjermkortet er kaputt fordi feil driver vil ikke bli lastet i det hele tatt, eller bare delvis og vil ikke forårsake slike feil. Men jeg vil ikke påstå helt sikkert at det feil på skjermkortet ditt, men mye tyder på det dessverre.

Hadde samme problem selv med GTX 8800M skjermkort. De virket fint med kun VGA driver, men med Nvidia driver fikk jeg BSOD, artifacts og flere feil. Til slutt ble det rare striper på skjermen før Windows lastet, altså under POST og da var det slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...