Christeven Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Hei.Jeg er utrolig dårlig på slike vurderinger, så jeg håper noen her kan hjelpe meg. Jeg lurer på om jeg kan kjøre et online spill med dette minstekravet: Processor• AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better •Intel Core 2 Duo Processor 2.0GHz or better Operating System Windows XP / Vista / 7RAM•Windows XP: 1.5GB RAM •Windows Vista and Windows 7: 2GB RAM •Note: PCs using a built-in graphical chipset are recommended to have 2GB of RAM. Video Card: requires a video card that has a minimum of 256MB of on-board RAM as well as support for Shader 3.0 or better. •ATI X1800 or better •nVidia 7800 or better •Intel 4100 Integrated Graphics or better DVD-ROM8x speed or better (required for installation from physical editions only) Dette er hva jeg har, mest usikker på CPUen: CPU: AMD Athlon™ II P320 Dual-Core Processor 3,7 GB ram Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit ATI Mobility Radeon HD 5650 ( 2,6 GB Video ram, Pixel Shader version 5, Vertex Shader version 5) Endret 15. oktober 2011 av Christeven Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Det kan gå på nippet, men ikke bli overrasket hvis det går for tregt til å være brukbart. CPUen din er den største svakheten. 1 Lenke til kommentar
Newman Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Hvilket spill er det snakk om? Av det jeg har erfart trenger man minimum det som står som "recommended" for å få helt ok fps, hvertfall når det er snakk om en laptop. 1 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Takk for svar. Dette er spillet: http://store.origin.com/store/ea/html/pbPage.SWTOR_NA Det er nok CPU en som er det største hinderet, det er en litt over ett år gammel hp notebook laptop. Er det noe jeg kan gjøre med saken, kan man feks bytte ut CPUen? Hvordan funker isåfall det? Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Haddde nettopp laptopen på en mindre reprasjon. Spurte teknikeren ang oppgraderingsmuligheter. Han sa denne laptopen ikke var beregnet for spill, og jeg trolig ville "fry the motherboard" som han sa.. Bla at kjølingsystemet ikke var godt nok, og spesielt videokortet. Har spilt bla Age of Conan på medium uten større problemer. Tror dere dette kan skje om jeg prøver å spille SWTOR? Burde jeg bare glemme spillet på denne maskinen? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Mye "bullshit" fra han teknikeren. Å spille spill/belaste laptopen skal ikke forårsake skader/problemer av noe slag - da er det noe feil på laptopen, evt dårlig designet. ATI HD 5650 er et helt greit mellomklasse skjermkort, jeg vil tro du kan spille SW: tor, men dog på lave/middels detaljer. Oppgradering er nok heller vanskelig/bortkastet, så om maskinen ikke holder til ditt bruk er nesten eneste alternativ å kjøpe en kraftigere laptop. 1 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Tusen takk for svar. Syntes det virket litt rart jeg også. Spesielt at han sa at det var ganske sannsynelig at det ville skje.. Tror jeg bare kjøper spillet og ser hvordan det går Regner med at laptopen overlever, når jeg kjøpte den sa selgeren (og nettinfo) at det ikke var noe problem å spille spill på den. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå