Gå til innhold

Sniktitt: Slik er iPhone 4S

Anbefalte innlegg

iMessage =sms/mms 2.0. Uten begrensingene på størrelse, antall bilder osv, gratis leveringsbekreftelse* og lesebekreftelse. (*datakostanden er ubetydelige)

Man slipper å lure på om Per er innlogget på skype, msn osv osv. Skulle man ikke få leveringsbekreftelse etter noen sekunder så vet man at de av en eller annen grunn ikke kan ta i mot, og du trykker på meldinger og velger send som sms. Det er ganske så greit.

Tipper også at de vil oppgradere denne videre med nye funksjoner. Allerede er det jo 25 millioner som har oppdatert til ios 5, så det er mange som bruker imessage. Og det er jo brukere som er viktig, jeg har i allefall ikke mange som jeg tekster med som er innlogget på msn, facebook osv konstant.

Jeg må innrømme at jeg aldri noengang har nådd sms/mmsbegrensingen, hva er den egentlig? Jeg prøvde nå opp til 1500 tegn, før jeg ikke gadd mer på sms, mer avanserte protokoller som epost og IM har ikke begrensinger på tegn eller antall bilder det heller. SMs har leveringsbekreftelse. Kostnad kan være en begrensing, for meg rent personlig er det ikke det, da jeg har inkludert bruk, men det er jo ett poeng for andre, men jeg vil si det er relativt lite som dette systemet har over epost (der man også kan få leveringbekreftelser). Foreløpig har du ikke kommet med en eneste ting man ikke kan gjøre med sms og/eller andre protokoller, det kan selvfølgelig hende det vil endre seg i framtiden, men spar meg gjerne for tull om at det er "nytteløst å diskutere" når det viser seg at det ikke er noe mer til det enn det som allerede er kjent.

AtW

SMS begrensningen er vel hovedsaklig at det blir satt sammen og sendt flere SMS, som gjør at en lang SMS koster mere.. selv om det ikke koster så mye.

Men klart, for de som sender 5000 SMS i månden er det kroner og spare.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, for noen er sms dyrere, det er et ubestridelig faktum, det er et argument alle er enig i, at det koster mer for flere er jo bare det samme argumentet om igjen, og at det koster for kvitteringsmelding er bare det samme argumentet en tredje gang. De som sender 5000 sms i måneden har vel presumptivt en eller annen fribruksvariant (som jeg har), for min del er det som går tomt først data, deretter telefon, og til sist sms.

AtW

Lenke til kommentar

Ta å send med 4 bilder i full størrelse til telefonen min på en melding. Jeg har ikke facebook eller andre im programmer innstallert på telefonen min og er heller ikke så teknisk av meg at jeg har eposten lagt inn.

Kanskje en rart situasjon, men for mange er det mye greiere å få disse bildene inn i meldingsappen, akkurat som de ville gjort med en MMS.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Ta å send med 4 bilder i full størrelse til telefonen min på en melding. Jeg ingenting innstallert på telefonen min og er heller ikke så teknisk av meg at jeg har eposten lagt inn.

Kanskje en rart situasjon, men for mange er det mye greiere å få disse bildene inn i meldingsappen, akkurat som de ville gjort med en MMS.

Argumentet ditt var vel heller ikke "det er vanskeligere å nå fram til folk som har den dyreste smartelefonen i markedet og ikke engang evner å sette opp epost", selv om integrasjonen forsåvidt er et fair argument. (samsung har noe tilsvarende på sin telefon, der alle systemene integreres, men det har noe å hente på hvor smooth det er). Argumentet ditt var at det var flere funksjoner. Noe det ikke ser ut til å være.

AtW

Lenke til kommentar

Jaja du får sikkert testet det en dag. Jeg syntest i allefall det var kjekt nå som andre jeg kjenner kom over på ios 5. Man blir vant med det, bare det å skrive meldinger frem og tilbake til en venn føles mer som en IM klient enn sms, man ser når personen har begynt å skrive tilbake til deg, du ser at meldingen blir levert, at den blir lest osv. Veldig greit synes jeg, og de jeg har snakket med har blitt overrasket over hvor greit det har fungert. Bare det at du ikke skal lage deg brukernavn, logge inn, gjør det veldig greit å bruke.

Lenke til kommentar

Ser stor forskjell på flere programmer for å gjøre en ting, samt at den ene ikke støtter den andre. Her blir det altså brukt vanlig sms og mms om den du sender til ikke har ios 5. Så du får alltid sendt mld, til absolutt alle brukere av mobiler.

Ja, integrasjonen i ett program er en fordel, men den er dessverre ufullstendig, hadde den integrert IM og epost, så hadde det virkelig hjulpet.

AtW

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, så ser jeg i liten grad forskjell på sms og IM når jeg bruker telefonen, det oppfører seg omtrent eksakt likt på de fleste vis. Å slippe å lage brukernavn er fint, at det kun støtter en telefon er en showstopper dog.

AtW

Støtter ett OS mener du ? Er 3 telefoner + iPod touch og iPad.

De som ikke skjønner poenget med iMessage får vel en annen lyd når Android kommer etter med den samme løsningen. Mener jeg leste et sted om at de har planer om det, og det håper jeg.

Det er ikke alle som har hele vennekretsen online på facebook 24/7 og er superreponsiv på mail når man er på farten, så enkelte sender SMS fortsatt. Da er dette rett og sett en veldig flott feature :)

Edit: leif

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, så ser jeg i liten grad forskjell på sms og IM når jeg bruker telefonen, det oppfører seg omtrent eksakt likt på de fleste vis. Å slippe å lage brukernavn er fint, at det kun støtter en telefon er en showstopper dog.

AtW

Støtter ett OS mener du ? Er 3 telefoner + iPod touch og iPad.

De som ikke skjønner poenget med iMessage får vel en annen lyd når Android kommer etter med den samme løsningen. Mener jeg leste et sted om at de har planer om det, og det håper jeg.

Det er ikke alle som har hele vennekretsen online på facebook 24/7 og er superreponsiv på mail når man er på farten, så enkelte sender SMS fortsatt. Da er dette rett og sett en veldig flott feature :)

Edit: leif

Nei, og det er ikke alle som har ios heller, så det blir bare enda ett supplment per i dag. Det er fint at det er integrert med messengerklienten, men enn så lenge ikke epost og IM er det, så blir det litt halveis i mine øyne.

AtW

Lenke til kommentar

Ta å send med 4 bilder i full størrelse til telefonen min på en melding. Jeg har ikke facebook eller andre im programmer innstallert på telefonen min og er heller ikke så teknisk av meg at jeg har eposten lagt inn.

jeg undersøkte litt, virker ikke som det nye systemet til apple faktisk sender bilder i full-size om ikke begge ender sitter på wi-fi?

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

At det går ann med iM, det er jo helt idiotisk.. De har "funnet" opp noe nytt igjen -.- jeg har aldri hørt om å chatte eller sende direkte meldinger før,.. :tease:

Nei ikke funnet opp. Bare gjort noe tungvint og ubrukelig om til noe som de aller fleste med iOS kan motta uten å bruke noe 3. parts software. Ergo, det blir brukt.

Hva er tungvindt og ubrukelig med epost og im?

AtW

Bruker iM på ipaden, det funker fint. Faktisk veldig bra... men hvorfor kan jeg ikke ha alle venner på et sted, jo alle må jo ha iDingser..... seff -.-

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...