Nixxy Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Hei! Har ett lite spørsmål. Er det noen her som vet om det fins splitter for mini jack-kabler? Altså en splitter som kan dele opp signalet i tre som vist på illustrasjonen under? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Det finnes, men det er sjeldent en god løsning, hva skal det brukes til? Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Har et høytalersystem som jeg ønsker å ta i bruk, og da må jeg ha en eller annen løsning for dette. Er 5 høytalere som går inn i en basskasse/forsterker, og fra der går det 3 kabler som jeg må ha i forskjellige jack outputs. Det er fordi det går 2 og 2 høytalere for hver kabel, utenom den siste som bare har en. Så plugger jeg i en av kablene så virker bare 2 høytalere etc. Og ikke det er en god løsning med en splitter, fins det andre? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Vil du ha samme lyd i alle høytalerne? Hvorfor det? Om pcen din bare har en jackplug ut så har du bare stereo-ut, du får ikke surround med en splitter, du får bare samme lyd fra alle retninger, noe som gjør lydbildet veldig rart. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Er mest tanke på musikk foreløpig tror jeg. Om det ikke blir bra, så må jeg bare bruke 2. Har bare en jack utgang fra pc/tv, så skjønner hva du mener. Men det har ikke noe å si at forstekeren har egne utganger til venstre, høyre og senter? Fins det i det hele tatt noen sånne system som har 3 forskjellige jack utganger så det kan bli surround? Hvis ikke, hvorfor i all verden blir det lagd høytalersystem med det? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 De aller fleste stasjonære datamaskiner har 6 jackplugger, en til stereo, tre til de resterende surroundkanalene, en mikrofon og en line-in. + evt digitale utganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå