NeEeO Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Hei, etter at jeg har barbert meg Kloor jeg intenst under halsen og i ansiktet (Kloor 2-3 dager etter barbering) Hva skal jeg gjøre? Mvh Noreply Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Bruker du maskin, høvel eller kniv? Hvis du bruker maskin, bytt til høvel. Hvis du bruker høvel (eller kniv), bytt skum/gel eller bytt til maskin. Bruker du noe på huden etterpå? Hvis ja, er det alkoholholdig? Bytt til noe annen etterbehandling. Aloe vera-gel er fantastisk til å roe ned huden. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Høres ut som du ikke barberer deg riktig. Kan du forklare hvordan du gjør ting og i hvilken rekkefølge og hvilke produkter du bruker? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Høres ut som du ikke barberer deg riktig. Kan du forklare hvordan du gjør ting og i hvilken rekkefølge og hvilke produkter du bruker? Vel, Først så Tar jeg litt varmt vann på ansikt(ikke litt..MYE xD) , så tar jg det på barberhøvelen. Etter dette tar jeg på sånn barberingskrem (ikke alltid..når jeg har lite tid, så tar jeg ikke.) . Også begynner jeg å barberer jeg meg..etter dette tar jeg på kaldt vann igjen. Ferdig. Men nå har jeg fått sånn aftershawe balsam..men vet ikke hva det er, eller hva det gjør..(Har ikke brukt det..) Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Ta gjerne en dusj først og vask ansiktet og hårene der godt. Hvis du ikke tar en dusj, bare fukt området godt med varmt vann. Du kan hvis du vil tørke det bort før du tar på skum. Vet ikke hva slags barberingskrem du bruker, men jeg ville tatt det på uansett. Hvis du ikke tar på noen form for barberingskrem/såpe kommer det nok til å gjøre vondt etterpå. Nytt lag for hver passering (hvis du trenger flere). Vask bort såpen med vann og så ta på en eller annen aftershave. Edit: Som posten under her vil jeg også anbefale å skaffe deg en god kost og en skikkelig barbersåpe hvis du bruker skum på boks. I den tradisjonelle barberingstråden kan de gi deg tips på hva du burde kjøpe. Her er en youtube-kanal som sikkert kan hjelpe deg, i alle fall om du kjøper såpe og kost. Det er også en del rene barberingstips der. http://www.youtube.com/user/mantic59 Endret 15. oktober 2011 av Filamu Lenke til kommentar
opticus Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Har veldig tynn hud selv og plager som følger med dette -> Lett irritert, kviser av barbering, klør osv osv.. Min barberingsrutine er: - Dusj først og vask hårene i ansiktet som skal barberes med en gang så de får myket seg opp skikkelig til barberingen. - Etter dusjen så bruker jeg aldri barberingsgel eller skum, dette laget masse problemer for huden min, jeg har kjøpt barberingssåpe og kost, dette tar ikke mer enn noen sekunder lengre tid og funker 10 ganger bedre for huden min. Bare smør litt såpe fra stiften i ansiktet og fukt børsten, jobb såpen rundt der du skal barbere deg så skummer den fint opp. - Legg merke til at hårene på halsen ofte vokser andre veien så ikke dra høvelen nedover de nederste hårene for de vokser andre veien og dette området blir lett irritert av å bli barbert feil vei. Bare dra fingeren over hårene så kjenner du hvor de skifter retning, barber alltid med retningen. - Vask ansiktet med varmt vann etterpå, så du får av alle såperester også kaldt vann helt til slutt. - Smør inn ansiktet med en eller annen ansiktskrem som re beregnet til bruk etter barbering, Gilette har alltid gitt meg problemer, dra på parfymeri og spør etter noe der. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Ok, skl prøve tipsene du ga meg..Men du, jeg har ikke hår på halsen ennå(barberte bort for ikke så lenge siden) , Vokser ikke håret på halsen opper, lissom du må barbere med barberhøvelen opp ned? Jeg bruker Gillete March 3 ... også Det samme med barberingskremen(GIllette) . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå