Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste som røyker i blant


Anbefalte innlegg

Jeg har en kjæreste som røyker i ny og ne. Før var det i hverdager også, nå er det kun i helger sier hun. Bestevenninen røyker, og dama festrøyker.

 

Jeg er motstander av røyk da jeg har en far som røykte lenge, men klarte å slutte. Syns det lukter dritt og er selvfølgelig klar over alt negativt med sigaretter i forhold til helseskader Det er hun også. I kveld hadde hun vært med hun venninna og hadde tatt en røyk. Jeg reagerte selvfølgelig med litt skuffelse da hun har sagt hun bare festrøyker nå. Da snakker hun om at hun "can't be perfect" og da jeg spurte om hun ville slutte, hvorfor hun gjorde det osv. fikk jeg bare at "unnskyld, skjønner du er skuffa, men orker ikke ta dette nå" da hun skulle jobbe tidlig i morgen og var trøtt osv.

 

Føler likevel jeg fortjener et svar. Vi kommuniserer veldig bra, men akkurat dette med røyk skaper alltid en liten sånn skuffelses-konversasjon. Likevel føler jeg jo at jeg kan ikke si hva hun skal gjøre, men nevnte liksom nicorette tyggis i kveld. Bryr meg om jenta og vil ikke at hun skal røyke liksom. Ikke vanskeligere enn det. Hun snakker om at hun aldri skal røyke når jeg er i nærheten, men det betyr liksom ikke så mye, jeg vet ikke. Hun er 17, jeg er 19.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel bare det at jeg ikke helt skjønner hvorfor hun gidder å gjøre det. Hun er jo veldig fornuftig på alt annet. Syns også det er synd hvis det er sånn at hun gjør det bare fordi venninna gjør det men det vet jeg jo ikke enda. Hun har jo sagt at hun får røykesuget på fest slik som mange andre. Men i går var hun jo bare med ei venninne. Hun har jo tidligere sagt til meg at "Gjett hvem som sa nei takk til røyk i dag!" og da har jeg jo blitt glad på hennes vegne selvfølgelig.

 

Men ofcourse, det kunne vært værre såklart. Og jeg vurderer ikke forholdet eller noe slikt, er veldig glad jeg har henne og vil såklart fortsette med det. :) Føler likevel jeg må kunne forvente et svar når jeg spør hvorfor hun røyker though. Har i hvertfall sendt sms til henne at jeg er glad i henne og at jeg ikke var skuffa over henne. :thumbup: vil jo ikke at hun skal bli lei seg heller. Ordner seg nok.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar
Føler likevel jeg må kunne forvente et svar når jeg spør hvorfor hun røyker though.

Hvorfor gjør du ting selv?

Hvorfor spiser du usunne ting av og til?

Hvorfor trimmer du ikke mere?

Hvorfor tok du heisen sist, når du kunne brukt trappa (sunnere)

Hvorfor ser du TV?

Hvorfor holder du på med pc/mac og sitter der på rompa. (endel stillesitting totalt med TV pc/mac og endel sunnere å røre på seg istedet)

Hvorfor ....

 

Dette var bare eksempler, men du skjønner poenget. Man røyker for at det er godt og at det er en kos med det. Man velger ikke alltid kun ting som er sunt for seg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Føler likevel det er en forskjell på røyk og det å spise pommes frites i blant liksom, men men. Skjønner poenget ditt ja. Fortalte henne at jeg var glad i henne og at det ikke hadde noe med det å gjøre. Presiserte at jeg sa det fordi jeg bryr meg. Har sagt jeg ble litt skuffa over det at hun tok en røyk utenom fest og da sa hun at hun skulle forbedre seg. Men såklart, er ikke alt i verden at hun røyker i blant. Er glemt nå. :)

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Ser faktisk ikke greia med at så mange er imot trådstarter, jeg skjønner han godt. Røyking er kanskje godt, men du sier jo hadebra til god helse og roter jo ganske heftig med din personlige økonomi! Lukter dritt gjør det også, kunne aldri tenkt meg å stikke tunga mi inn i kjeftn til ei som nettopp hadde tatt seg en røyk. Dog, hadde hun greidd å bare festrøyke så hadde det nok ikke vært noen dealbreaker.

 

Du kan spørre om hun kan prøve å slutte, viss hun klikker og ikke vil what so ever, da lar du det ligge, og viss det er et stort problem så får du dumpe henne. Du kan selvsagt ikke tvinge henne til noe, men spørre er lov!

Lenke til kommentar
Røyking er kanskje godt, men du sier jo hadebra til god helse og roter jo ganske heftig med din personlige økonomi!

Tullprat. En røyk i ny og ned er langt billigere en masse andre ting som er mer usunt for helsa. Sier du hadebra til god helse bare for at du spiser deg en burger osv i ny og ned?

Til og med de som røyer fast og mye som knuser de fleste i fysikk og helse.

 

Nei, jeg sier ikke at røyk er sunt, men røking er ikke ensbetydende med dårlig helse - like lite som at normal pc knoting/spilling er det. (ja, begge deler kan man unngå og dermed være i ennå bedre form, men det var ikke poenget)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...