Gå til innhold

Spill-PC Intel 2500k og GeForce under 12K

Anbefalte innlegg

Heisann har lenge grublet på hvilke deler min neste PC skal inneholde og det ser nå ut som jeg endelig har falt ned på noe. Etter mye kikking rundt på dette forumet og diverse andre har jeg kommet fram til en liste som passer meg bra.

Maskinen skal først og fremst brukes til spill og burde klare å kjøre BF3 glatt på alt over High/medium settings i MP. Med glatt mener jeg over 60 fps (Har 120Hz skjerm så kanskje noe rundt der i fps er å foretrekke? Mange som sier det ikke har noe å si, men men). Vil tilføye at jeg er ikke fan av høy lyd/varme, så det er fokus på å få temp/decibel så langt ned som mulig (ikke ned på vannkjøle nivå). Kommer da til å slenge på 3 eller 4 Noctua vifter for å få god luftstrøm. Jeg skal spille på oppløsningen 1920x1080 og har en annen skjerm av samme oppløsning som brukes til vt, chrome, spotify etc.

Prisen på herligheten bør ikke overskride 12.000kr. Har allerede gått til innkjøp av skjerm og hovedkort (medregnes ikke i de 12k). Hovedkortet støtter SLI så som dere ser på valg av PSU vil jeg slenge på ett 580 kort til i nærmeste fremtid. Jeg har tenkt til å overklokke, derfor har jeg gått for markedets beste luftkjøler (sies det). Som dere ser under skal det handles fra 3 butikker grunnet tilbud og lagerstatus.

Vil veldig gjerne at dere kommer med noen innspill på valg av kabinett (står mellom 2 stykk), minne (Corsair eller Kingston) og skjermkort (Heller gå for MSI?).

Håper på gode svar, kom gjerne med forslag til forbedring!

Allerede kjøpt inn under timesalg:

Hovedkort: Asus p8z68-v pro: 899,-

Skjerm: Benq XL2410T: 2.295,-

Det som gjenstår:

Dustinhome.no handleliste:

MPX.no handleliste:

Skjermkort: Asus Geforce GTX 580 1536mb: 3.495,- (Tilbud: MPX)

Komplett.no handleliste:

SSD: Crucial m4 SSD 2,5" 128GB: 1.395,- (Tilbud: Komplett)

På forhånd takk :love:

Endret av Daxen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ser ut som et fint oppsett det der. Går til innjøp av akkurat det samme selv om ikke lenge. Bare billigere PSU, Corsair H60 cpu-kjøler og ingen hdd. :thumbup:

Selv går jeg nok for Define R3. Corsair sitt ser veldig bra ut, men lurer på om støydempingen på R3 er litt bedre.

Trenger heller ikke vindu og det er greit å spare litt penger.

Men om du skal ha Asus sitt store kort i SLI må du kanskje gå for Corsair, tror det kan bli veldig trangt i R3.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Oppsettet ser bra ut, men jeg ville ikke ha gått for R3. Støydempingen er grei nok, men kjøleegenskaper er ræva hvis du ikke modifiserer.

Det er også så og si umulig å få kabinettet rent innvendig når det gjelder kabler. Minimalt med plass bak hovedkortbrettet, så sidepanelet vil bule etter du etter en god del tid har fått rydda noenlunde i kablene.

Jeg anbefaler absolutt å gå for et romsligere kabinett. Hadde jeg hatt pengene ville jeg gått for Corsair sitt 650D. Eller Corsairs' Graphite.

Lenke til kommentar

Takker for innspill! Jeg skal gå i grubleboksen angående kabinettet. Har derimot sett at Fractal Design r3 klarer seg bra på termiske egenskaper i diverse tester. Kanskje jeg skal gå opp til Fractal Design XL når jeg først er i gang.

@Reap Som jeg skriver i førstepost skal jeg sette inn ekstra vifter.

OT: Merker du de 60 hertzene ekstra :) ?

Ja det gjør jeg. Særlig i CSS og windows der alt flyter mye bedre.

Angående RAM så har jeg bestemt meg for kingston (ganske uvesentlig fant jeg ut).

Lenke til kommentar

Sitter på et Antec twelve hundred nå, men jeg er så lei av størrelsen og støyen. Så jeg tror jeg holder meg unna big tower av den sorten (Les: Fany lys, 200 mm etc). XL er jo big tower det og, men siden det er støydempet kan det være et bedre valg med hensyn til plass.

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

Takk takk da går jeg for 650D som desverre må bestilles fra komplett -.-

Oh glemte nesten: Angående USB 3.0 header på 650D, etter å ha sett noen reviews/unboxing klipp så ser det ut som om jeg må dra kabler ut bak for å få de foran til å fungere. Spørsmålet blir da: Siden Asus Z68 vPro har 1x USB 3.0-brakett, vil dette kunne gjøre at jeg kan bruke den headeren som allerede er installert i 650D UTEN å føre kabler ut på baksiden?

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

Det anbefales å bytte ut 200mm viften i front/topp av Corsair 650D.

Hva synes dere om 1x Cooler master megaflow silent fan 200mm led blue i front og 2x Noctua nf-p14-flx case fan 140mm i toppen? Vil dette gi mer luft og mindre støy ? Og går det an å kutte led ledningen til 200mm (finner ikke uten led noe sted)?

Nå ble det mange spm her :blush:

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle innspill rundt hvilket kabinett jeg burde velge. Jeg gikk for Corsair Obsidian 650D og la på noen ekstra vifter.

Bestilte nå nettopp, håper på å få alt før helga.

Dustinhome handleliste:

Prosessor: Intel i5 2500k: 1.599,-

RAM: Kingston DDR3 HyperX 8gb 1600mhz cl9 (2x4gb): 399,-

Kjøler: Noctua NH-D14: 649,-

Strømforsyning: Corsair AX 850W: 1.559 kr,-

Harddisk: Samsung Spinpoint f3 1tb Sata/300 7200rpm : 449,-

Harddisk #2:Samsung ecogreen f4 2tb 5400rpm : 599,-

Optisk leser: Samsung dvd±r/rw/ram: 159,-

Vifter: 2x Noctua nf-p14-flx case fan 140mm : 438,-

1x Noctua nf-s12b-flx case fan 120mm : 189,-

1x Cooler master megaflow silent fan 200mm led blue : 109,-

Headset:Sennheiser pc 360 g4me: 1.349,-

Lydkort: Asus xonar dg 5.1 channel: 279,-

MPX.no handleliste:

Skjermkort: Asus Geforce GTX 580 1536mb: 3.495,-

SSD: Crucial m4 SSD 2,5" 128GB: 1.599,-

Kabinett: Corsair Miditower Obsidian 650d: 1.399,-

Sum dustin: 7.826,-

Sum MPX: 6.643,-

Sum totalt: 14.469,-

Skal prøve å få lagt ut bilder fra bygginga :)

Igjen tusen takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Lykke til.

Monterer en helt lik pc med en kamerat nå, i et Define R3-kabinett.

Har ikke bestemt meg om jeg skal gå for R3 eller 650D selv. Har lyst på en stillegående maskin. :hmm:

Du får komme med en tilbakemelding på lyd og temperaturer også. :)

Lenke til kommentar

Lykke til.

Monterer en helt lik pc med en kamerat nå, i et Define R3-kabinett.

Har ikke bestemt meg om jeg skal gå for R3 eller 650D selv. Har lyst på en stillegående maskin. :hmm:

Du får komme med en tilbakemelding på lyd og temperaturer også. :)

hva med silverstone rv-03? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...