Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med utrolig lav selvtillit.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et veldig seriøst spørsmål.

 

Hele mitt liv har jeg sett på klassekamerater, venner, osv. Ha mange kjærester og mange som har kjærester i flere år, osv. ( Forhold som funker )

 

På filmer og tv-serier ser man eksempler på perfekte forhold mellom venner og kjærester som har det helt perfekt og som kan snakke om alt sammen, og jeg dør litt inni meg når jeg vet at det er langt fra sannheten i mitt tilfelle.

 

Jeg har levd et veldig normalt liv, men har brukt mye av livet mitt på dataspill, og jeg har venner rundt meg som også sitter inne som regel, så jeg er sjelden på byen, osv.

 

Jeg har aldri hatt kjæreste før, og de eneste gangene jeg har hatt sex er med tilfeldige, og en veldig god venn.

 

Mitt spørsmål er da: Hva bør jeg tenke? Jeg tror selv jeg er hyggelig, snill, tålmodig, tynn, normal høyde. Men jeg har utrolig lav selvtillit og jeg syntes veldig lite om meg selv.

 

Noen andre som har opplevd det samme som meg? Jeg føler meg helt utenfor hele kjærestegreiene. Jeg vil bare elske noen og bli elsket selv. Jeg vil bare være spesiell for noen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har opplevd det du nevner her.

 

Har aldri hatt kjæreste ,men mine venner har alltid funnet seg en.

Mitt utseende er ikke det værste ,sånn helt ok tror jeg. :)

Men min selvtillit og troen på meg selv har vært utrolig dårlig hele mitt liv.

 

Så jeg har aldri sjekket opp ei jente i mitt liv,men 2 jenter har sjekket opp meg så har fått opplevd litt morro.

 

Men jeg har aldri opplevd å være i et forhold og det er noe av det jeg ønsker mest av alt nå.

Jeg hadde mitt første forsøk på et forhold i sommer ,men det varte ikke lenge dessverre.

På grunn av min mangel på erfaring var jeg veldig usikker på meg selv,så det ble ganske merkelig opplevelse for meg.

 

Så fra tiden i tenårene da jeg ikke fikk noen kjæreste så gav jeg vel opp å prøve å finne en kjæreste,å gjorde det jeg likte best spille spill og var jo på byen noen ganger i året,mens mine venner var oftere på byen.

 

Jeg synes sjekking på byen er det værste jeg vet og det føles så unaturlig for meg.

Synes at det er utrolig at jenter faller for mye av det gutter sier til dem på byen. Men,men det er nå mitt inntrykk. :whistle:

 

Men jeg har fått masse selvtillit etter at jeg i det minste prøvde å bli i et forhold og lært mye av dette.

Fått ei god venninne som har gitt meg masse tips og råd.

 

Så har du ei god venninne som du stoler på ,snakk med henne og vær ærlig for deg selv og si at du trenger tips og råd.

Ikke vær redd for å innrømme for henne at du er uerfaren på dette feltet,si det til en du stoler på så kommer selvtillitten mer for hver dag.

 

Det merket jeg at da jeg slapp meg mer løs,og snakket med venninnen min så slappet jeg mer av,fortalte henne hva jeg følte ,hva jeg var usikker på og hun støttet meg å gav masse gode tips til meg.

 

Så nå skal jeg bruke tiden framover på å finne meg en partner for framtiden ,og har henne som støtte.

 

Men du har god tid til det,ikke vent så lenge som meg da. Da jeg har passert de 30. :)

Bare ikke vær redd å spørre noen.

Og det viktigste i et forhold er kommunikasjon,snakk med hverandre ,si i fra om det er noe du lurer på,løs ting raskt ellers oppstår misforståelser fort. :(

 

Postet av anonym: 402b82288909726ad010f0c3a82086f9

Lenke til kommentar

Gå ut og prat med folk, det er vanskelig, men så fort du får en venn blir du fort introdusert med flere venner - venner har veninner, og så har du det gående.

 

Det værste som kan skje er at den du prøver å bli venn med ikke viser noe interesse, og da går du bare videre.

 

Når slike poster, postes lurer jeg alltid på hvor personen vill at trådstarteren skal gå?

Sene kvelder på byen er ikke for alle, kanskje det ikke er så mange ungdoms klubber i byen, og det blir jo helt feil å be vedkommende prate til forbipasserende på kiwi.

 

Hvor er det du vill han skal gå?

Lenke til kommentar

Gå ut og prat med folk, det er vanskelig, men så fort du får en venn blir du fort introdusert med flere venner - venner har veninner, og så har du det gående.

 

Det værste som kan skje er at den du prøver å bli venn med ikke viser noe interesse, og da går du bare videre.

 

Når slike poster, postes lurer jeg alltid på hvor personen vill at trådstarteren skal gå?

Sene kvelder på byen er ikke for alle, kanskje det ikke er så mange ungdoms klubber i byen, og det blir jo helt feil å be vedkommende prate til forbipasserende på kiwi.

 

Hvor er det du vill han skal gå?

han sa han spilte mye? kan han ikke gå på en sånn typisk lan-kjeller og spille ps3 eller noe med andre?

Lenke til kommentar

Gå ut og prat med folk, det er vanskelig, men så fort du får en venn blir du fort introdusert med flere venner - venner har veninner, og så har du det gående.

 

Det værste som kan skje er at den du prøver å bli venn med ikke viser noe interesse, og da går du bare videre.

 

Når slike poster, postes lurer jeg alltid på hvor personen vill at trådstarteren skal gå?

Sene kvelder på byen er ikke for alle, kanskje det ikke er så mange ungdoms klubber i byen, og det blir jo helt feil å be vedkommende prate til forbipasserende på kiwi.

 

Hvor er det du vill han skal gå?

Dette varierer på hvor man bor, men det finnes alltid fritidsklubber som holder lan og lignende. Ellers kan man møte utrolig mye folk bare ved å ta bussen et par ganger i uka.

Lenke til kommentar

Hvor mange har egentlig hatt kjæreste før de er 16? Tror det er helt normalt. Du er til og med litt i forkant på sexen, for gjennomsnittlig debutalder for gutter er rundt 18 hvis jeg husker riktig. Mitt inntrykk; du har en grå dag akkurat nå og blåser opp problemer som egentlig er både små og ordinære.

 

Som spillinteressert stusser jeg også over problemstillingen; et engasjerende spill er langt mer stimulerende enn menneskelig omgang i de fleste tilfeller, spør du meg. Ikke ha sånn hastverk med å bli et kjipt A4-menneske som bare kan snakke om været og siste gang de var fulle; det er nettopp pga. slike mennesker jeg er asosial, så jeg ber deg her; ikke! :p

Lenke til kommentar

Men jeg har ingen spill som jeg syntes er gøy lenger. Alt jeg prøver blir fort kjedelig.

 

Jeg har det relativt dritt i hverdagen, fordi jeg har ingen å prate med, og intenting å gjøre. Vurderte når jeg la meg å begynne med trening, men jeg hater fysisk aktivitet, så blir heller ønsketenking.

Lenke til kommentar

Jeg er 18 år. Jeg har mange av de samme tankene som deg. Jeg har riktignok hatt en kjæreste, men da var jeg 14 år og gikk i 9. klasse, så det var ikke hva jeg ser på som et skikkelig kjæresteforhold.

 

Prøv å begynne med styrketrening. Jeg pleide også å spille en del for noen år siden. Jeg har heller aldri vært interessert i sport. Men når du trener styrke får du være i fred, du får tid til å tenke og du får brukt energien din. Du kan trene akkurat når og hvordan det passer deg. Du kjeder deg ikke og det er moro å se at treningen gir resultater.

 

Jeg vil også takke ham som kom med tipset om å snakke med venninna si. Jeg har vært innom forumet flere ganger i uka i tre år for å se etter nye tips og tanker som kan gjøre tilværelsen bedre. Å være ærlig å spørre ei god venninne om råd har aldri noen sagt noe om før og det har jeg aldri tenkt på selv. I løpet av de siste tre årene har jeg nemlig fått ei god venninne. Da er det tid for å spørre henne om råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...