Gjest Slettet-x8Ugjm Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men når jeg laster ned en zip-fil fra f.eks megaupload, som inneholder noe jeg ikke skal ekstrahere kun overføre videre til min Android-telefon, så klarer jeg ikke å sende denne som en zip-fil. Den ser ut som og oppfører seg som en mappe! Var det forståelig? Altså, det virker som at Lion gjør om denne nedlastede zip-filen til en mappe med en gang. Kan dette stemme, finnes det en løsning? Takker for svar! Endret 14. oktober 2011 av Slettet-x8Ugjm Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Kan det være for at du trykker "åpne" og ikke "lagre" i nettleseren? Arkivprogrammet som følger med lion pakker automatisk ut zip/gz osv hvis du dobbelklikker på arkivet eller velger "åpne" i nettleser ved nedlasting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x8Ugjm Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Tusen takk for svar og bidrag til løsning! Ditt svar gjorde at jeg prøvde med Opera, der standardinnstilling er å spørre meg hvor jeg vil laste ned. Da gikk det jo med en gang, problemet er jo bare at Safari automatisk legger fila i nedlastingsmappa og pakker den automatisk ut der. Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hvis du går inn i instillinger i safari (cmd+,) så har du en boks helt nederst som du kan sette denne funksjonen av/på Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x8Ugjm Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Der ja! Fantastisk! Hehe. Tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå