Gå til innhold

[Løst] Prøver å forstå meg på Gimp, trenger hjelp :)

Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned en haug med PSD-filer og søkte meg fram til at de kan åpnes i Gimp. Greit nok.

Men når jeg åpner filene i Gimp så står det litt stille. Jeg ser at det er flere lag og at man kan endre hvert lag.

Men for å ta fila under som et eksempel, hvordan får jeg den røde versjonen, med skygge, alene (uten de andre) på transparent bakgrunn?

Edit: fikk det som jeg ville ha det ved å slette alle de andre lagene og til slutt eksportere for å få en .png-fil, men hva om det var 500 lag?

post-259379-0-31670500-1318616934_thumb.jpg

Endret av LHUS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lastet ned en haug med PSD-filer og søkte meg fram til at de kan åpnes i Gimp. Greit nok.

Men når jeg åpner filene i Gimp så står det litt stille. Jeg ser at det er flere lag og at man kan endre hvert lag.

Men for å ta fila under som et eksempel, hvordan får jeg den røde versjonen, med skygge, alene (uten de andre) på transparent bakgrunn?

Edit: fikk det som jeg ville ha det ved å slette alle de andre lagene og til slutt eksportere for å få en .png-fil, men hva om det var 500 lag?

Vet ikke om du har lest noen brukerveiledninger, men har har du i alle fall en Norsk en. Har brukt Gimp tidligere og det funker helt fint.

http://www.gimp.no/bok/index.html

Lykke til :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...