Insomniatic Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Når jeg spiller på Xboxen min får jeg alltid ekstremt dårlig ping på spill som Call of Duty og andre spill der det er viktig med bra ping. Problemet er at NAT typen på routeren min er på Moderate, hvor den helst skulle vært på Open. Har ZyXEL P-2602HWT-F3 Multi Modem fra Telenor, og uansett hva jeg prøver i innstillingene for routeren hjelper ingenting. Ting jeg har prøvd sålangt; *Slå av brannmur *Portforwarded/Åpnet følgende porter Port 88 (UDP) Port 3074 (UDP og TCP) Port 53 (UDP og TCP) Port 80 (TCP) *Satt opp egne regler for brannmuren om å tillatte trafikk på disse portene (til tross for at brannmuren er slått AV ) *Har prøvd å bruke en kablet forbinnelse. *Har slått på UPnP (Forsåvidt alltid vært på) *Default action på WAN to LAN er satt til Permit. *Alt av nettverksutstyr og xbox har blitt slått av og på gjentatte ganger for å se om det hjelper - noe det ikke gjorde. *Alt her er prøvd. *Routeren har så vidt jeg vet ingen mulighet for DMZ. *Har googlet i mange timer i flere dager uten noe som har virket. *Med Telenor Mobilt Bredbånd har jeg alltid Open NAT på Xboxen, så vet at det ikke er noe galt med selve boksen. - Ikke kom med forslag om at jeg skal game med Mobilt Bredbånd, altfor dyrt og dårlig signal. Da har jeg vel listet opp alt jeg har prøvd for å få satt min NAT Type til Open på routeren. Er det da noen som vet om noe som kan hjelpe? Alle trådene med samme problemet på forumet er enten ubesvarte eller så har ingen av løsningene virket. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 For det første så tviler jeg på at NAT-innstillingene har noen innvirkning på latency, men men. Kjører du en ekstra router før modemet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/begrenset_internettilgang/ Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har vært borti bokser ala den du har som ikke er mulig å endre, bare så du veit at det kan være trøblete. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/begrenset_internettilgang/ Har skjedd en gang tidligere, men da fikk jeg beskjed på Xboxen om at det var en MTU feil og da fikk jeg ikke kommet meg på Live engang, så har for øyeblikket ikke begrenset internettilgang. Jeg har vært borti bokser ala den du har som ikke er mulig å endre, bare så du veit at det kan være trøblete. Ja har begynt å miste håpet egentlig, ettersom jeg ikke har sett et eneste sted hvor problemet har vært løst. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Du kan jo sette den i bridge og bruke egen router bak. Har du aktivert UPNP i både router og X-box? Jeg ville ha resatt routermodemet og prøvd UPNP uten å forwarde noe manuelt. Man kan kun forwarde porter en gang og da er det enklest å bruke UPNP. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Du har nyeste firmware? http://moya.zyxel.no/multimodem/ Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg har samme modemet, og jeg kjører det i bridge mot en egen router som tar seg av forwardingen. Da funker NAT-greia på xbox helt fint (grønn). 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Ayb har strengt tatt svaret på problemet ditt hvis du ikke får det til å funke. Hekt på en router og la den ta seg av forwardingen. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg stresset med denne i en hel dag! Det er bare å gi opp denne ruteren. Sett den i bridge og koble opp din egen ruter. Siden kompisen min som jeg hjalp med dette hadde telenor fiber, så bare koblet jeg vekk suxsel og koblet til en linksys router rett til fiberkonverteren. (etter tips fra telenorbetalhjelp) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå