smort1 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Sweet painted lady! Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Øystein Brembo Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Blei veldig hardt lys over denne dama. Og skyggene under øynene skjemmer en del. Kunne med fordel brukt blits her for å få skyggene under kontroll Lenke til kommentar
wasco Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Lyset er hardt og nådeløst. Men dette opplever jeg som en impulsiv miljøskildring, og da er det jo riktig at det skal være så naturlig og spontant som mulig. Innenfor den sjangeren synes jeg bildet står seg fint Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Dette er definitivt et snapshot. I tillegg til malingen er jo blikket attraksjonen her. Hadde det vært et portrett, ja da hadde vel lyset vært et problem, og 1'er vært mer forståelig. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Blei veldig hardt lys over denne dama. Og skyggene under øynene skjemmer en del. Kunne med fordel brukt blits her for å få skyggene under kontroll Takker Øystein! Javisst var det hardt lys den dagen! Forstår nok hva du påpeker/mener her. Kunne nok gjort mye annerledes på et portrettforsøk f.eks. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Lyset er hardt og nådeløst. Men dette opplever jeg som en impulsiv miljøskildring, og da er det jo riktig at det skal være så naturlig og spontant som mulig. Innenfor den sjangeren synes jeg bildet står seg fint Takker wasco! Du har helt rett i dine antakelser, et skudd i forbifarten dette ja... Liker å gå rundt i bygatene slike dager og bare knipse i vei. Enkelte ganger faller det heldig ut andre ganger ikke... Men hu dama likte tydeligvis å bli tatt bilder av da...., så det var vel øyekontakten jeg falt for.. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Dette er definitivt et snapshot. I tillegg til malingen er jo blikket attraksjonen her. Hadde det vært et portrett, ja da hadde vel lyset vært et problem, og 1'er vært mer forståelig. Takker Erik! Right on the spot, dette er et snapshot! Dette hadde nok definitivt ikke funket som portrett nei... PS! Og disse anonyme 1'erne anser jeg som søppel og sletter de fra minnet etterhvert..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg