KaroN Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Heisann! Nesten nettopp kjøpt meg en helt ny gamer pc, men som alltid, så har man jo noen problemer. Specs: Gigabyte GA-Z68X-UD3-B3, Socket-1155 Intel® Core? i5-2500K Processor Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9 ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler Corsair SSD Force Series? GT 60GB x2 (i raid0) Corsair AX 750W PSU Ok, problem 1: Dagen jeg fikk pcen scoret skjermkortet 7.9 på den windows testen, det står egentlig på sin plass fordi det kosta skjorta, men når jeg kjørte den samme testen igår så ligger den plutselig på 7,6. Har ikke klokket skjermkortet ned ved hjelp av de programmene som følger men (alt står på fabrikk instillinger). Har ikke problemer med spill, men det irriterer meg sykt at den ikke yter sitt beste . Kjørte nettopp en 3D Mark Vantage test, jeg selv skjønner ikke noe av resultatene, men det hadde vært utrolig fint om noen kunne gitt meg en tilbakemelding på hvordan resultatene er iforhold til pcen spesifikasjonene på pcen. Problem 2: Som sagt så er jeg en gamer, spiller wow og BF2. Kan spille wow i timesvis uten at pcen bugger (kjører max grafikk), men når jeg spiller BF2 opplever jeg ekstreme lag-spikes i 4-5 sekunder også fryser hele pcen og jeg må restarte manuelt. Altså ved hjelp av power knapped. Takker for all hjelp! Mvh KennethK Endret 14. oktober 2011 av KaroN Lenke til kommentar
labi Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Installerte du skjermkort driveren rett ifra disketten som kom i pakken, eller lastet du ner fra nett? driverene som følger med på disken, pleier somregel å være nokså utdaterte. oppdatere driver i Win7 = ( høyreklikk skrivebord -> skjermoppløsning -> avanserte innstillinger -> egenskaper -> driver -> oppdater driver. ) bygget selv nettop ny gaming maskin, og har samme type skjermkort som deg =), uheldigvis for meg så fungerer det ikke som det skal :/ Håper det kan fikse problemene dine, labi Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Installerte du skjermkort driveren rett ifra disketten som kom i pakken, eller lastet du ner fra nett? driverene som følger med på disken, pleier somregel å være nokså utdaterte. oppdatere driver i Win7 = ( høyreklikk skrivebord -> skjermoppløsning -> avanserte innstillinger -> egenskaper -> driver -> oppdater driver. ) bygget selv nettop ny gaming maskin, og har samme type skjermkort som deg =), uheldigvis for meg så fungerer det ikke som det skal :/ Håper det kan fikse problemene dine, labi Ja prøvde på det, men står at jeg har den nyeste driveren , hva er galt med ditt? Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Hei. Er det ikke litt å gå tilbake i tid å levere drivere på diskett? Bare tuller. Regner med du mente CD. 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Tja, den 3D Vantage scoren du fikk er så og si den samme som jeg får med et av mine MSI GTX 580 Lightning kort. Så dårlig er det jo ikke. Den Windows indeksen, 7,9, er maks som Windows 7 kan gi. Hvorfor den skulle gå ned er jeg ikke sikker på, men hadde ikke hengt meg opp i den indeksen. Selv bruker jeg driver versjon 285.38 som er en beta driver. Virker fint som bare det. Jeg bruker aldri den Oppdater driver opplegget til Windows, laster ned driver fra Nvidia og installerer den. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Den indeksen går ned ettersom det kommer kraftigere kort. Du kan jo ikke ha maks score evig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå