vingebil Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Byttet begge mine Xenonpærer (4300k) idag, men til min store forskrekkelse blei begge lysene gulaktig og ikkje kvite :S Prøvde så den gamlepæra igjenn og den lyste kvitt. Er det slik at nye pærer blir kvitere etter ei stund? takker for innspill Lenke til kommentar
torturi Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 4300K kan minne om litt gulere farge. 6000K gir hvit farge, der 8000K og opp gir en blåaktig farge. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Byttet begge mine Xenonpærer (4300k) idag, men til min store forskrekkelse blei begge lysene gulaktig og ikkje kvite :S Prøvde så den gamlepæra igjenn og den lyste kvitt. Er det slik at nye pærer blir kvitere etter ei stund? takker for innspill Er det merkepærer eller kinapærer? Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Byttet begge mine Xenonpærer (4300k) idag, men til min store forskrekkelse blei begge lysene gulaktig og ikkje kvite :S Prøvde så den gamlepæra igjenn og den lyste kvitt. Er det slik at nye pærer blir kvitere etter ei stund? takker for innspill Er det merkepærer eller kinapærer? Dei nye kjøpte eg på Autolights.no Veit ikkje kem som har produsert dei. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Kinapærer da altså. SVJV selger ikke de "originalpærer", altså Osram, Philips eller et merke til (GE?). Tipper du har forklaringen der. Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Får bestille meg Philips Pærer då Håper det blir bra Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Får bestille meg Philips Pærer då Håper det blir bra Etter min erfaring er det veldig stor forskjell på "kinapærer" og "originalpærer", så du har en veldig stor mulighet for at dette løser problemet ditt Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) La de brenne i vertfall i 100 timer før du tenker på å sammenligne farge. Det er normalt at pærene går fra å være ganske gule (4300K er ganske gult, bare så det er sagt), til å bli blåaktige igjennom levetiden, så mest sansynlig så er det de gamle pærene som har "feil" farge. Skal du ha noe skikkelige pærer anbefaler jeg at du kjøper Osram Cool Blue Intense-pærer. Originalpærer på 4200K-ish blir ganske gule og svake i forhold. Endret 15. oktober 2011 av gxi Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Skifet begge xenonpærene i bilen min selv også og de er gule når de er helt nye. Det er originale d2s osram 4300k. Det blir også litt blåaktige når de har blitt brukt en stund Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) har bestilt d2s og andre fra powerbulbs mange ganger og det er rask levering og grei pris og gratis frakt. og aldri hadd problemer. http://www.powerbulbs.com/product_detail.asp?prod=209 http://www.powerbulbs.com/product_detail.asp?prod=209 Endret 15. oktober 2011 av 1915 Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Hmm, det viste eg ikkje Berre dei nye pærene ikkje er gule resten av levetida blir eg fornøyd. Ikkje fint med gult lys når ein har xenon. Dei osram pærene er sikkert eit godt valg Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 jepp. kjøpte osram til omegaen jeg hadde. fikk ikke gult lys. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Er også tilbud på osram xenonpærer på torshov nå. 600 kr pr stk. Ikke så ille når de koster nermere 1500 kr pr stk ellers Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Har bestilt 2 stk philips d2s pærer, håper philips har gode xenon pærer Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Har bestilt 2 stk philips d2s pærer, håper philips har gode xenon pærer fra powerbulbs? Er også tilbud på osram xenonpærer på torshov nå. 600 kr pr stk. Ikke så ille når de koster nermere 1500 kr pr stk ellers 6000 kevlar? Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Har bestilt 2 stk philips d2s pærer, håper philips har gode xenon pærer fra powerbulbs? Er også tilbud på osram xenonpærer på torshov nå. 600 kr pr stk. Ikke så ille når de koster nermere 1500 kr pr stk ellers 6000 kevlar? Fant nokon billige philips på ebay Funker ikkje dei, blir det 5000k frå powerbulbs takker for linken Endret 17. oktober 2011 av vingebil Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 ohh crapy. jeg bestilte 4 ganger fra ebay og alle gangene var dritt. kjøpte da fra powerbulbs og phillipspærene er litt gulskjær i. men det har ikke osram. Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 ohh crapy. jeg bestilte 4 ganger fra ebay og alle gangene var dritt. kjøpte da fra powerbulbs og phillipspærene er litt gulskjær i. men det har ikke osram. Fanken:s dette begynner bli dyrt blir nok pærer frå powerbulbs då. Hehe Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 ohh crapy. jeg bestilte 4 ganger fra ebay og alle gangene var dritt. kjøpte da fra powerbulbs og phillipspærene er litt gulskjær i. men det har ikke osram. Fanken:s dette begynner bli dyrt blir nok pærer frå powerbulbs då. Hehe haha. skulle spurt først da vettu. du får det du betaler for. men selv vill jeg ha bestilt osram. glad jeg ikke har xenon på bilen min. har 4 stk originallykter med 100 watt pærer. nær lys i 2 av dem så dobbelpære. og da får jeg langlys i alle 4. + at jeg har 2 feite tusnmetringer i tilleg. mye bedre enn xenon og pærene koster latterlig 30 kr stk til originallyktene Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 ohh crapy. jeg bestilte 4 ganger fra ebay og alle gangene var dritt. kjøpte da fra powerbulbs og phillipspærene er litt gulskjær i. men det har ikke osram. Fanken:s dette begynner bli dyrt blir nok pærer frå powerbulbs då. Hehe haha. skulle spurt først da vettu. du får det du betaler for. men selv vill jeg ha bestilt osram. glad jeg ikke har xenon på bilen min. har 4 stk originallykter med 100 watt pærer. nær lys i 2 av dem så dobbelpære. og da får jeg langlys i alle 4. + at jeg har 2 feite tusnmetringer i tilleg. mye bedre enn xenon og pærene koster latterlig 30 kr stk til originallyktene Du om det Etter at jeg fikk en Opel Vectra på tunet, som har "AFL" xenon-lys, kommer jeg aldri til å handle bil uten tilsvarende teknologi. Her har jeg seriøst mye mer lys enn med halogen, og den følger svingene veldig bra, helt genialt her på vestlandet iallfall. Et såpass bra utstyr at det burde være rabatt på forsikringen, IMHO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå