Gå til innhold

Oppgradering, HK, GPU, RAM og Størmforsyning.

Anbefalte innlegg

Så jeg burde prøve å få solgt AMD CPUen jeg har nå, å kjøpe en i5 2500k? :)

Kort fortalt ja. Selv om bulldozer får en økning på opptil 10% med win8 sammenlignet med win7 så vil 2500K være et mye bedre kjøp. Nå har du jo en cpu fra før av, men er ikke så bra og når am3+ socketen er et dårlig valg atm så vil jeg anbefale å gå for intel.

Vet ikke hvor mye du har lest om bulldozer, men de er noe herk når det kommer til overklokking pga vanvittig strømforbruk! i5 2500K derimot overklokker bedre og bruker mye mindre strøm = mindre varme = penger spart / mindre støy / muligens lenger levetid.

Når det gjelder skjermkort ville jeg gått for nvidia med mindre du får en god pris på et amd/ati-kort (mer ytelse per krone), 570 / 580 (eller 560ti om budsjettet er litt stramt). Av amd ville jeg kjøpt 6950 / 6970.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg burde prøve å få solgt AMD CPUen jeg har nå, å kjøpe en i5 2500k? :)

Kort fortalt ja. Selv om bulldozer får en økning på ca 10% med win8 sammenlignet med win7 så vil 2500K være et mye bedre kjøp. Nå har du jo en cpu fra før av, men er ikke så bra og når am3+ socketen er et dårlig valg atm så vil jeg anbefale å gå for intel.

Vet ikke hvor mye du har lest om bulldozer, men de er noe herk når det kommer til overklokking pga vanvittig strømforbruk! i5 2500K derimot overklokker bedre og bruker mye mindre strøm = mindre varme = penger spart / mindre støy / muligens lenger levetid.

Når det gjelder skjermkort ville jeg gått for nvidia med mindre du får en god pris på et amd/ati-kort (mer ytelse per krone), 570 / 580 (eller 560ti om budsjettet er litt stramt). Av amd ville jeg kjøpt 6950 / 6970.

Blir nok et GTX570 sammen med denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116

Lenke til kommentar

Blir nok et GTX570 sammen med denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116

Den pakken ser fin ut den :) pass på hvis du kjøper et skjermkort som ikke er standard pcb at det ikke er noen ulemper. Jeg kjøpte sapphire 5850 toxic som har god kjøler, men i motsetning til standardutgaven av 5850 så kan man ikke stille på volten noe som gjør kortet mindre egnet til overklokking :dontgetit:

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Ja? Fractal Design Define R3 eller Core3000 er f.eks gode rimelige og ikke minst pene kabinetter. Ihvertfall i mine øyne. Kan være en idé å skaffe en vifte eller to utenom for litt ekstra luft.

Ok. Så en fyr på youtube som hadde GTX570 i SLi og kjørte Crysis 2 på maks med 120Fps. Vil jeg kunne kjøre BF3 makset ut med det, sammen med I5 2500k?

Lenke til kommentar

Ja? Fractal Design Define R3 eller Core3000 er f.eks gode rimelige og ikke minst pene kabinetter. Ihvertfall i mine øyne. Kan være en idé å skaffe en vifte eller to utenom for litt ekstra luft.

Ok. Så en fyr på youtube som hadde GTX570 i SLi og kjørte Crysis 2 på maks med 120Fps. Vil jeg kunne kjøre BF3 makset ut med det, sammen med I5 2500k?

Dette spillet skiller seg litt fra mange andre spill når det gjelder grafikken. Så lenge du har full oppløsning/dpi (typisk 1920x1080) så ser det veldig bra ut :) (...i motsetning til mange andre spill, som f.eks. cod black ops som ser forferdelig ut med low texture!)

Cpu'en vil ikke holde deg igjen. Hvorvidt du kan makse spillet er litt vanskelig å vite nøyaktig da ytelsen i betaen ikke nødvendigvis er den samme som i det ferdige spillet. På store brett som caspian border kreves det litt. I betaen slet mitt 5850 toxic overklokket til 900Mhz/4800Mhz (gpu/minne). Hvis det ikke blir nevneverdig bedre ytelse i det ferdige spillet så tviler jeg du kan makse spillet med høy framerate på store brett når det er full action. Merk dog at jeg er ganske kresen (tiltross for gammel hardware :p ). Uansett så får du herlig grafikk og god flyt, så lenge du ikke må kunne skryte over å makse spillet. Flere innstillinger som koster mye mer en det smaker...

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Crysis 2 er mer lettkjørt enn BF2, så man vil ikke få over 60 FPS engang, med mindre man har 2 stk. GPUer i øverste klasse.

http://www.sweclockers.com/recension/14532-grafikkort-i-battlefield-3-beta/3#pagehead

Nå er det som nevnt over, bare beta foreløpig, så mulig det ferdige produktet er optimalisert litt mer. Men dropper du oppløsningen og detaljene, da vil du nok få 120FPS. Men ikke med alt på maks, uansett beta eller ikke.

Lenke til kommentar

Dette spillet skiller seg litt fra mange andre spill når det gjelder grafikken. Så lenge du har full oppløsning/dpi (typisk 1920x1080) så ser det veldig bra ut :) (...i motsetning til mange andre spill, som f.eks. cod black ops som ser forferdelig ut med low texture!)

Cpu'en vil ikke holde deg igjen. Hvorvidt du kan makse spillet er litt vanskelig å vite nøyaktig da ytelsen i betaen ikke nødvendigvis er den samme som i det ferdige spillet. På store brett som caspian border kreves det litt. I betaen slet mitt 5850 toxic overklokket til 900Mhz/4800Mhz (gpu/minne). Hvis det ikke blir nevneverdig bedre ytelse i det ferdige spillet så tviler jeg du kan makse spillet med høy framerate på store brett når det er full action. Merk dog at jeg er ganske kresen (tiltross for gammel hardware :p ). Uansett så får du herlig grafikk og god flyt, så lenge du ikke må kunne skryte over å makse spillet. Flere innstillinger som koster mye mer en det smaker...

Spilte Betaen på Low med det hardwearet jeg har nå, syntes fortsatt grafikken var bra, så tror det skal gå bra å spille på High også. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...