Gå til innhold

Oppgradering, HK, GPU, RAM og Størmforsyning.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt ett skjermkort basert på Nvidia GTX560 TI eller 570 eller AMD 6970/6950. Av strømforsyning ville jeg handlet denne helgen på komplett og kjøpt en Silwer Power 750 watt fra komplett. Av gpuene finnes det så mange versjoner at det er prisen som avgjør hvilken du velger..

Edit: Har selv denne strømforsyningen og er godt fornøyd så langt..

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Hvis du har ett så godt budsjett så anbefaler jeg også å selge prosessoren og kjøpe en i5 2500k ;) Så ett hovedkort fra Asus, kanskje ett ROG(maximus) for å være kongen på haugen :) Når det kommer til skjermkort så anbefaler jeg deg å gå for ett gtx 570; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647759

Strømforsyninger er Corsair eksperter på! Lønner seg å kjøpe en god strømforsyning siden denne er som oftest den komponente som lever lengst(gjerne opptil 4-6 år) og da vil en AX 850 være grei... Ram er også Corsair gode på og Vengeance 8 GB cl9 er ett godt produkt :)

Hvilket kabinett har du? Har du ssd?

Lenke til kommentar

Kjøpe den, + ny strømforsyning og et 6970?

Er absolutt ikke en dårlig kombinasjon det.. I følge bilder jeg fant på nett ser det ut som om det er mer enn plass nok til alt i kabinettet, ville kanskje byttet det ut med ett Fractal design r3 eller lignende, men er ikke ett must. Hvis budsjettet tillater det ville jeg ihvertfall spandert på meg en SSD.

Lenke til kommentar

Er absolutt ikke en dårlig kombinasjon det.. I følge bilder jeg fant på nett ser det ut som om det er mer enn plass nok til alt i kabinettet, ville kanskje byttet det ut med ett Fractal design r3 eller lignende, men er ikke ett must. Hvis budsjettet tillater det ville jeg ihvertfall spandert på meg en SSD.

Vurderer SSD til OS etter hvert..

Har 4GB Ram nå.

CPUen jeg har er en AMD Phenom II Quad på 3.6Ghz

Kjøpe HD6950 eller GTX570? Skal kjøre Crossfire/SLi senere.

Endret av Chillin123
Lenke til kommentar

Å kjøpe et am3+ hovedkort stort dyrere enn 1200kr vil være en dårlig investering. Ville uansett gått for i5 2500k. Amd har for tiden ingenting som kan prestere like bra, og siden bulldozer nettopp har blitt lansert (og skuffet stort) så ser vi nok ikke noe konkurransedyktige produkter fra den kanten på en god stund. SSD er en fin oppgradering som kan gjøres i ettertid, prioriter resten først :)

Lenke til kommentar

Å kjøpe et am3+ hovedkort stort dyrere enn 1200kr vil være en dårlig investering. Ville uansett gått for i5 2500k. Amd har for tiden ingenting som kan prestere like bra, og siden bulldozer nettopp har blitt lansert (og skuffet stort) så ser vi nok ikke noe konkurransedyktige produkter fra den kanten på en god stund. SSD er en fin oppgradering som kan gjøres i ettertid, prioriter resten først :)

Så jeg burde prøve å få solgt AMD CPUen jeg har nå, å kjøpe en i5 2500k? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...