Konto brukes ikke Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Holdt på å sjekke renter på dinepenger kalkulatoren og legger merke til at minste innskudd for Skandiabanken ikke stemmer ved 100k søket. Tenkte jeg skulle gjøre de oppmerksom på det og sendte en e-post. Mulig jeg ordla meg feil, men jeg syns dog at de tar til seg kritikk dårlig, for de er lite opptatt av at det skal være riktig? Eller syns du/dere jeg tar feil. (ja, filleting, men likevel - hele poenget er jo at denne skal hjelpe gjester og ikke villede?) e-vekslingen: Hei! Vet ikke hvor nøyaktig den kalkulatoren 'din' er, for lenge siden jeg sjekket og så feil, som fortsatt er der idag. Skandiabanken Høyrentekonto 3,20 Fritt 0 Det er år og dag siden de hadde 0 som innskudd på høyrentekonto, den har vært 100000 lenge. Under 100k har man 1,35% rente på den. Kanskje på tide å sjekke kalkulatoren for feil? ^^ Mvh Hei, nullen ved siden av renten refererer til minsteinnskudd på selve kontoen, ikke for det aktuelle innskuddet. Det har du enten oppgitt selv i kalkulatoren eller er oppgitt når du trykker på 3 beste. ------------------------------------------------------------------------------------- Hei igjen! Jeg søkte 100000. Da er det naturlig å forvente at man får oversikt over beste rente og hvor stort innskudd det gjelder på dette søket? Ja, renten er jo riktig da, men at dette da gjelder fra første krone som kalkulatoren tilsynelatende viser er altså feil. Missvisning blir det jo når enkelte andre banker har med denne grensen. Minsteinnskudd for renten er jo 100k og ikke 0. Ekstrakonto f.eks har 0 i rente fram til 100k, men der er altså minste innskudd satt til 100k. Skandiabanken har 1.35% fram til 100k. Hvorfor er det da forskjell - begge kan man sette inn minste innskudd under 100k på, men begge får man først den beste renten når man passerer 100k. Så informasjon stemmer ikke med realitetene slik jeg ser det. Som sagt; når du har tastet inn et beløp får du renten på dette beløpet, det er uomtvistelig. Så du får jo det du er ute etter. Noen kontoer har minsteinnskudd for å opprette konto, eller null rente under visse beløp, det er da normalt minsteinnskuddet i oversikten. Verre er det ikke. -------------------------------------------------------------------------------------- Ja, riktig rente får man sikkert (stemmer med skandiabanken iallefall) Men har sjekket flere banker nå med 50k, 100k osv der det heller ikke er grense for minsteinnskudd, men der renten slår inn ved gitte innskuddsbeløp. Dette er ikke likt med skandiabanken og selv om jeg bruker den selv, så syns jeg slike opplysninger skal være riktige. Er det slik at dette ikke fungerer etter hensikt slik det tilsynelatende kan se ut som, så er vel hele minsteinnskudds-posten en ren missvisning slik den står idag. Om man får 0 eller 1.35% eller hva det er under en viss grense er ikke viktig - poenget er at de fleste jo at de fleste kan man opprette konto på og være under grensen. Hva er da forskjellen på topprente.no og skandiabanken.no i så måte - hvorfor er topprente.no minste innskudd satt til 50k når skandiabanken er satt til 0,- ... Begge krever en grense for renten og begge tillater innskudd under grensen. Hadde jeg ikke hatt skandiabanken, så hadde jeg ikke vist at dette er en feil og at de jo krever 100k og ikke 0,- for å få 3.20% i rente. Topprente.no vises riktig og der blir jeg informert om at renten slår inn ved 50k. (hvorfor er det da satt til 50k ... Det er jo lov å opprette og sette inn mindre der å, så 'minste innskudd' stemmer jo ikke uansett hvordan man vrir og vender på det) Så nei, man får ikke info man er ute etter. Jeg var ute etter rente og beløpsgrense for når dette slår inn - det er heller en missvisning og når det er slik missvisning bør man rette opp feil, eller rett og slett fjerne denne delen hvis den uansett er bortkastet utifra det du selv sier - man får jo info man er ute etter uten denne delen? Ok, ha en god helg! 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Bruk heller denne: http://www.finansportalen.no/Bank/Bankinnskudd Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Bruk heller denne:http://www.finansportalen.no/Bank/Bankinnskudd Joda, bruker den. Men sjekker litt overalt og tenkte jeg skulle informere om feilen slik jeg ser det, men det er siste gang jeg prøver på noe slik hos VG/DinePenger, for jeg syns det var en litt hovmodig holdning når folk prøver å tipse om ting. Så blir nok slutt på besøkene til DinePenger sidene deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå