Gorgonopsid Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Hei! Fikk igjen min stasjonære PC fra reparasjon i går. Defekte deler ble byttet ut etter kortslutning; hovedkort og harddisk, samt bytte av RAM. Har nå brukt PCen litt, og til min fortvilelse så kommer det stadig vekk opp BSOD's i histen og pisten PCen brukes ikke til noe veldig krevende. Battlefield 2 og internett er de tyngste programmene som har blitt kjørt. Har virkelig ingen aning om hva som er feilen, og hva jeg kan gjøre. Poster den informasjonen jeg har til nå; Spesifikasjoner: Operating System MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 CPU AMD Athlon II X2 245 41 °C Regor 45nm Technology RAM 4,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (7-7-7-20) Motherboard ASUSTeK Computer INC. M4A79T Deluxe (AM3) 47 °C Graphics BenQ G2210W (1680x1050@59Hz) ATI Radeon HD 4650 (Gigabyte) 46 °C Hard Drives 977GB Western Digital WDC WD10EADS-00M2B0 ATA Device (SATA) 40 °C Optical Drives TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device Audio Realtek High Definition Audio Har prøvd å følge DENNE guiden. Når jeg skal åpne "Crash dump" i WinDbg så får jeg feilmelding om jeg ikke har tilgang til de filene - jeg må tillatelse av fileier eller administrator. Problemet er da at jeg er administrator... Søk etter virus og div -ware er også tatt. Noen som har noen tips og råd til hva jeg kan gjøre videre? Endret 14. oktober 2011 av Gorgonopsid Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Hei. Det første som slår meg er at dette lukter litt Infocare. Hehe. Hvis det er de som har reparert den da. Det er så typisk dem. Det virker som de bytter deler/enkelte ganger gjør de ikke det heller, og, så satser de på at kundene er idioter og at det fungerer. Husker jeg selv leverte inn en av PC`ene til min far til Infocare. Den hadde deffekt harddisk tror jeg. Så kom den tilbake igjen da, og jeg tok den med hjem. jeg oppdaga at det var en ripe i lokket på PC`en og fikk sendt den tilbake igjen. Så de fikk bytta det, men fikk ikke testa det pga Deffekt harddisk. Så derfor tror jeg faktisk ikke de hadde bytta Harddisken. Men nå kan det jo hende at de faktisk bytta til noe som var reparert før da, men høres merkelig ut uannsett. Men uannsett så ble PC`en bra tilslutt. Håper det ordner seg tilslutt. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Gorgonopsid Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 PCen ble sendt av noe som heter "ITD Web", adresse i Trondheim. Ble reparert på vegne av Amentio/Datakjeden. Satser på at det ordner seg Lenke til kommentar
Gorgonopsid Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg storkoser meg på en søndagskveld! Det hele startet med en oppstart som ikke ga forventet resultat. Når den kom til skrivebordet ville den ikke laste programmer, filer eller noe som helst. Trykket CTRL + ALT + DEL og fikk en beskjed om at den ikke fant nødvendige filer for å kjøre oppgavebehandling, så jeg måtte avslutte PCen på riktig måte eller bruke svenskeknappen. Det endte med svenskeknappen... Når PCen startet opp igjen ville den ikke i gang overhodet. "Oppstartsreparsjon" dukket opp, men løste ikke saken. Den kom opp på forsøk #2, og jeg fikk en liten bunke med info som ligger i spoiler under; Navn på problemhendelse: StartupRepairOffline Problemsignatur 01: 6.1.7600.16385 Problemsignatur 02: 6.1.7600.16385 Problemsignatur 03: unknown Problemsignatur 04: 21200370 Problemsignatur 05: AutoFailover Problemsignatur 06: 2 Problemsignatur 07: CorruptFile OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.1 ID for nasjonal innstilling: 1044 I "Diagnostikk- og reparasjonsdetaljer" står det av viktig info: Oppstartsreparasjon #1: Opprinnelig årsak funnet: Den oppstartskritiske filen e:\windows\system32\drivers\acpi.sys er ødelagt. Reparasjonshandling: Filreparasjon Resultat: Mislykket. Feilkode: 0x2 Tid brukt = 5975 ms Oppstartsreparasjon #2: Opprinnelig årsak funnet: Den oppstartskritiske filen e:\windows\system32\drivers\acpi.sys er ødelagt. Reparasjonshandling: Filreparasjon Resultat: Mislykket. Feilkode: 0x2 Tid brukt = 5975 ms Reparasjonshandling: Integritetskontroll og -reparasjon av systemfiler Resultat: Mislykket. Feilkode: 0x490 Tid brukt = 497612 ms Når PCen nå startet på nytt, så kom den seg til skrivebordet. Alle programmer seg ut som er der - det eneste er at bakgrunnen er helt svart. Noen som har peiling på hva som er feil, og som kan si hva jeg må gjøre? Vil nødig slå av PCen eller bruke den, får gudene vet hva som vil skje da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå