anonymperson Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Hevder flere unge kristne har sex Unge, ugifte kristne har like mye sex før ekteskapet som ikke-kristne. http://www.abcnyheter.no/nyheter/ny-viten/111001/hevder-flere-unge-kristne-har-sex Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 De fleste kristne leser ikke bibelen, og gjør i alle fall ikke opp sin egen mening om hva som står der... så det ville ikke forundre meg om kristne har sex før ekteskapet, jobber på søndager, lar kvinner være prester, aksepterer homofile i menigheten, aksepterer sex før ekteskapet, aksepterer at noen jobber søndager, er motstandere av slaveri og mye annet som går mot bibelens lære. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Kristne mennesker har sex så det monner, og Gud er ikke imot dette, selv ikke før ekteskapet. Gud elsker sex, så mye elsket han det at han gjorde det ett av de mest intime forhold mellom to parter eller livsledsagere. Endret 14. oktober 2011 av LonelyMan 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Siter bibelen du. Ja, dersom du tror på det som er skrevet i bibelen, og ikke bare velger det som tilfeldigvis passer sammen med den sekulære humanismen som overtok ansvaret for etikk og moral i europa etter kirken, som brente hekser sist den fikk bestemme lover og regler helt selv. (Ikke det at kristne som følger bibelen og dens lover har sluttet med dette; Det forekommer i kristnede afrikanske land som enda ikke har lært at 90% av bibelen skal ignoreres for å skape et godt samfunn). Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Det er jo ikke sex før ekteskapet bibelens skribenter ikke likte, det var sex utenfor ekteskapet som de ikke likte, og det er jo en forskjell der... Utenfor ekteskapet betyr å ha sex med en annen person enn den man er gift med. Lenke til kommentar
anonymperson Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 hvis man fremdeles dømmer dem som ikke mener at sex før ekteskapet er synd, men gjør/har gjort det selv da blir man jo en dobbeltmoralist og det er jo ikke bra. Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Dømmer ingen, men slike undersøkelser er dømt til å bli unøyaktige. 80% av Nordmenn er medlemmer av statskirken, men kun rundt 20% sier de tar troen sin på alvor. DNK's liberale tendens har ikke hjulpet noe særlig heller. FOR separasjon av stat og kirke. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Nå er ikke undersøkelsen gjort i Norge da :!: Uansett er ikke dette akkurat overraskende, spesielt med tanke på at undersøkelsen er gjort i dobbeltmoralismens land. Endret 14. oktober 2011 av Gormers Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Nå er ikke undersøkelsen gjort i Norge da :!: Uansett er ikke dette akkurat overraskende, spesielt med tanke på at undersøkelsen er gjort i dobbeltmoralismens land. Hehe, stemmer visst det. Jeg leste norsk artikkel, så jeg ble litt forvirret. Men problemet er enda verre i USA. Der sies det at hvor mange? 90%? er kristne, dette er jo bare sprøyt. Det er fortsatt "in" å være kristen i USA, så jeg tror det er MANGE som bare kaller seg kristne der borte bare for å "passe inn". Om 20 år er vel statistikken snudd på hodet, tenker jeg. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 USA har også svært mange tenåringer som blir gravide, mest sannsynlig fordi de fokuserer på avholdenhet over prevensjon. De gjør det de vil gjøre, det beste vi kan gjøre er å lære dem hvordan de tryggest kan gjøre det de vil gjøre. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 I USA er faktisk tallene på de som tar abort og tenårings graviditeter langt høyere i stater som har flest bekjennende kristne enn i stater med en mer sekulær befolkning. Tallenes tale er klar, når man satser mer på avholdenhet enn prevansjon får man disse tallene. Det hjelper ikke om en har jesus på parti aldri så mye viser det seg, da jesus ikke er prevensjon.... Det meste av annen hjemme realatert kriminalitet er høyere i kristne stater der borte også, ting som hjemme vold (man skal jo tukte de man er glad i...), barne misshandling, mobbing, ja omtrent alt er høyere hos de som påstår at kristendommen er selve løsningen på alt de selv gjennomfører mer av enn andre ikke religiøse stater... Så en kan jo begynne å snakke om dobbelt moral, eller kanskje oppskrytt moral, her.... Dessuten her ateister bedre sex enn religiøse viser DENNE undersøkelsen... Den konkluderer med at de som ikke føler skyld i handlingen de utfører har det bedre med seg selv og dette visste vi jo egentlig fra før av.... Tilbrakte i min ungdoms tid en del timer på parkerings plassen til filadelfia i Drammen på fredags og lørdags kvelder. Nei, det var IKKE for å bli kristen, men fordi menighetens små søstre ofte kom ut til oss "barske karer" for å få seg et ligg i baksetene på bilene våre... mens mor og far satt inne og ba til den store ørken guden såklart.... Noen av dem var faktisk veldig fine også, men var de villige så sa ikke vi nei, for å si det sånn... Så dobbetl moralen er virkelig høy selv i såpass strenge miljøer som dette... Vet ikke hvordan det ligger an i dag der nede, kanskje foreldrene fikk mistanke om hva slags trfikk som foregikk midt under bønne møtene og de stoppet det? Hvem vet... Jeg klagde ikke akkurat, bare fant det forunderlig at de så villig hoppet inn i bilene våre og lot oss ligge med dem over en lav sko den gangen... Selv min årgang har hatt seksual lære vettu... Så er du født ringt 1980- til 1985 og mora di var med foreldrene sine til filadelfia på den tiden kan det hende at jeg er faren din vettu.. Men siden det er utenomekteskapelig i de kretsene ble det vel abort om det ble noen følger tenker jeg... Noen ganger kan det være greit å ty til vitenskapen og la jesus være jesus... Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Som liberalist er jeg den første til å forsvare enhver retts til å tro hva de vil og følge troen sin på den måten de måtte ønske. Men som privatperson har jeg av grunner jeg ikke skal komme inn på her ganske detaljert kunnskap om kristen teologi (til hedning å være), både protestantisk og katolsk, og jeg stusser over at så mange insisterer på å kalle seg kristne selv om de har overhodet ingen interesse av å forholde seg til troen i praksis. Jeg merker også at de fleste såkalt kristne har svært liten interesse av å faktisk sette seg inn i sin egen teologi, hvordan bibelen ble satt sammen, historien bak deres trossamfunn, og generelt temaer som ville hjulpet dem til å ha et sterkere og mer reflektert livssyn. Hvis de faktisk mener at kristendommen er veien til frelse (i motsetning til helvetesilden), skulle man tro dette var motivasjon nok. At det ikke er det leder meg til å tro at norske kristne egentlig ikke tror; de er bare knyttet til merkelappen. Hvis "kristen" kun skal være en overfladisk merkelapp samtidig som man handler helt i motsetning av læren, føler jeg det blir litt som å gå med palestinaskjerf og støtte Israel; meningsløst og paradoksalt. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Hevder flere unge kristne har sex Unge, ugifte kristne har like mye sex før ekteskapet som ikke-kristne. http://www.abcnyheter.no/nyheter/ny-viten/111001/hevder-flere-unge-kristne-har-sex De fleste kristne leser ikke bibelen, og gjør i alle fall ikke opp sin egen mening om hva som står der... Dette blir det samme som med alkoholforbudet. Dette er bare ukristne regler, sekte ledere finner på, fordi de selv føler seg urene. Endret 17. oktober 2011 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå