Makrofreak Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 (endret) Hei, jeg holder på å skrive en makro. Den skal fjerne en del kolonner fra arket, flytte et par kolonner frem/tilbake. Dett får jeg til. I kolonne B skal jeg trekke ut tekst fra kolonne A. F.eks er kolonne A = 1RMB. Da vil jeg at kolonne B skal være =DELTEKST(A2;1;3). Samtidig skal kolonne C være lik : =HVIS(DELTEKST(B2;2;2)="RM";"RM";HVIS(DELTEKST(B2;2;2)="HT";"HT";"ST")) - dvs i den første raden under overskriftene. Da vil jeg få 1RMB i første kolonne="A" (Klasse), 1RM i andre kolonne "=B" (Trinn) og RM i tredje kolonne="C" (Program) Til slutt vil jeg at kolonne B og kolonne C skal fylles ut til siste fylte kolonne i A. Men dette får jeg ikke til. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Det vil si at jeg ikke klarer å få lagt inn i makroen: Hvordan legge inn disse to formlene og deretter kopiere dem nedover i arket. Sender fil om nødvendig. Endret 28. september 2020 av Makrofreak Legge til kommentarer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå