Gå til innhold

2 ulike AMD kort sammen?

Chr1stian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har HD4890 og HD6970, kan jeg på noen måte bruke disse i PCen min samtidig? Vet at det ikke vil fungere i crossfire.

Christian

For crossfire kan du bruke ulike kort - men de må være i samme serie så langt jeg kjenner til, så det vil nok ikke fungere med de to du har.

Når det gjelder å bruke begge kortene i samme maskin så skal det fungere like greit som å bruke 2 vilkårlige skjermkort egentlig - med andre ord skal det fungere helt greit. Det vil jo ikke gi deg noe brukbart i forhold til spill og sånt - men du kan bruke kortene for å kjøre mange skjermer for eksempel om det er interessant. Jeg vet ikke om det er det du siktet til?

I et slikt tilfelle dog er det kanskje litt ineffektivt å bruke et såpass strømkrevende kort til den jobben. Hvis du bare skal ha mange skjermer til 2D bruk på de sekundøre skjermene er gjerne et litt enklere kort med lavere forbruk mer ideelt - men det burde som sagt fungere helt greit med de du har som uavhengige skjermkort.

-Stigma

Lenke til kommentar

Tenkte ikke egentlig på noe spesielt (har bare 2 skjermer), har bare ikke bruk for det 4890 kortet noe annet sted. Har 750W PSU - så det går nok fint ;)

Da ser jeg ikke store fordelen med å ha det ekstra kortet i maskinen. 2 skjermer vil være problemfritt å kjøre fra et enkelt kort - og langt mindre komplisert forøvrig.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...