Audun0505 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Har en litt eldre maskin jeg har et ganske rart problem med. Når jeg starter PCen, så skrur den seg av og på, vanligvis fire ganger, før den endelig booter opp og viser (med rød skrift og masse utropstegn) at overclockingen har feilet. Jeg har ikke overklokket noe som helst i denne PCen, så problemet forblir et mysterium i mine øyne. Om jeg skal nevne en årsak til at pcen kan oppføre seg slik er at den har i en liten tid (kanskje 2 boots) stått uten at cpu-vifta sto ordentlig på, og skrudde seg av etter et par minutter da den nådde 120 c. Kan dette skade cpuen og kan det være grunnen til at den er sånn? SPECS: Case: Ferrari-rødtlakkert Aplus CS-188AF Mobo: MSI P45D3 Platinum (ddr3, 775) CPU: Intel Core 2 Quad Q9400 @ 2,66 ghz Graphics: ASUS Nvidia 260 GTX 896 MB RAM: 2x1 GB G. skill 1333 Mhz HDD: SAmsung Spinpoint F3EG™ 500 GB, 7200 RPM PSU: Chieftec Nitro Series 650 Watt Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Prøvd å resette BIOS eller gå inn og velge "Failsafe" Boot? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Prøvd å resette BIOS eller gå inn og velge "Failsafe" Boot? Har ikke resetta biosn (fordi jeg ikke finner den styge jumperen), men har prøvd å loade fra failsafe. Virker som om bios resetter seg selv hver gang jeg rebooter. Kan jumpern ha falt av ellernoe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå