Krismeko Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Fra høst til vinter Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Siden denne er lagt under kritikk vil jeg komme med noen synspunkter: For meg er det uklart her hva du forsøker å formidle, bortsett fra det åpenbare i tittelen. Bildet bærer preg av bevegelses uskarphet, som skyldes for lang lukkertid. Det ser ut som det blåser og at stråene er det som skal være i fokus. Det kan også se ut som den innebygde blitsen har vært fremme, som kaster ett mindre pent lys på stråene. Jeg tror du ville fått ett bedre bilde her ved å bruke større blender, kortere lukkertid og eventuellt kuttet blitsen. Lykke til Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Flott komp! Fin fargepalett! Nokså uskarpt er det ja. Gir deg dog mest kred for et forsøk på å formidle noe som er veldig vanskelig. Elementer i usynkrone bevegelser ser jeg på som en av de vanskeligste fotoøvelser. I slike tilfeller er det nok bare å sette på serieopptak, og vips så "kan" du få et blinkskudd! 4'er for forsøket! Endret 14. oktober 2011 av smort1 Lenke til kommentar
Krismeko Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Siden denne er lagt under kritikk vil jeg komme med noen synspunkter: For meg er det uklart her hva du forsøker å formidle, bortsett fra det åpenbare i tittelen. Bildet bærer preg av bevegelses uskarphet, som skyldes for lang lukkertid. Det ser ut som det blåser og at stråene er det som skal være i fokus. Det kan også se ut som den innebygde blitsen har vært fremme, som kaster ett mindre pent lys på stråene. Jeg tror du ville fått ett bedre bilde her ved å bruke større blender, kortere lukkertid og eventuellt kuttet blitsen. Lykke til Takk for tilbakemld. Er nok det med årstiden jeg prøver å formidle ja. Den første snøen er alltid litt spesiell syns jeg, men vanskelig å formidle i bilder. Prøvde å fange stråene i fokus men vinden gjorde det litt vanskelig å treffe. Burde tatt flere bilder, med forskjellige innstillinger ja. Kanskje det kan bli et nytt forsøk Lenke til kommentar
Krismeko Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Flott komp! Fin fargepalett! Nokså uskarpt er det ja. Gir deg dog mest kred for et forsøk på å formidle noe som er veldig vanskelig. Elementer i usynkrone bevegelser ser jeg på som en av de vanskeligste fotoøvelser. I slike tilfeller er det nok bare å sette på serieopptak, og vips så "kan" du få et blinkskudd! 4'er for forsøket! Takk. Det var en dag med vind og vær i alle retninger ja... men stemningen var spesiell og jeg skulle sååå gjerne ha fanget den:) Og takk for tips, det har jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt, serieopptak, men det kan jo være veldig lurt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg