Gå til innhold

BK: Fra høst til vinter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden denne er lagt under kritikk vil jeg komme med noen synspunkter:

For meg er det uklart her hva du forsøker å formidle, bortsett fra det åpenbare i tittelen.

Bildet bærer preg av bevegelses uskarphet, som skyldes for lang lukkertid. Det ser ut som det blåser og at stråene er det som skal være i fokus. Det kan også se ut som den innebygde blitsen har vært fremme, som kaster ett mindre pent lys på stråene.

Jeg tror du ville fått ett bedre bilde her ved å bruke større blender, kortere lukkertid og eventuellt kuttet blitsen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Flott komp! Fin fargepalett! Nokså uskarpt er det ja. Gir deg dog mest kred for et forsøk på å formidle noe som er veldig vanskelig. Elementer i usynkrone bevegelser ser jeg på som en av de vanskeligste fotoøvelser. I slike tilfeller er det nok bare å sette på serieopptak, og vips så "kan" du få et blinkskudd! 4'er for forsøket! :)

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Siden denne er lagt under kritikk vil jeg komme med noen synspunkter:

For meg er det uklart her hva du forsøker å formidle, bortsett fra det åpenbare i tittelen.

Bildet bærer preg av bevegelses uskarphet, som skyldes for lang lukkertid. Det ser ut som det blåser og at stråene er det som skal være i fokus. Det kan også se ut som den innebygde blitsen har vært fremme, som kaster ett mindre pent lys på stråene.

Jeg tror du ville fått ett bedre bilde her ved å bruke større blender, kortere lukkertid og eventuellt kuttet blitsen.

Lykke til :)

Takk for tilbakemld. Er nok det med årstiden jeg prøver å formidle ja. Den første snøen er alltid litt spesiell syns jeg, men vanskelig å formidle i bilder. Prøvde å fange stråene i fokus men vinden gjorde det litt vanskelig å treffe. Burde tatt flere bilder, med forskjellige innstillinger ja. Kanskje det kan bli et nytt forsøk :)

Lenke til kommentar

Flott komp! Fin fargepalett! Nokså uskarpt er det ja. Gir deg dog mest kred for et forsøk på å formidle noe som er veldig vanskelig. Elementer i usynkrone bevegelser ser jeg på som en av de vanskeligste fotoøvelser. I slike tilfeller er det nok bare å sette på serieopptak, og vips så "kan" du få et blinkskudd! 4'er for forsøket! :)

Takk. Det var en dag med vind og vær i alle retninger ja... men stemningen var spesiell og jeg skulle sååå gjerne ha fanget den:) Og takk for tips, det har jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt, serieopptak, men det kan jo være veldig lurt:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...