Gå til innhold

Forsinket levering - hvilke rettigheter har jeg?

Garrian

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg bestilte 2 sett med salongrifler med endel utstyr til meg og en kompiss som skulle leveres til hvert vårt postkontor, og ble selvsagt bestilt med hver våres politigodkjente våpensøknader.

Dette ble bestilt en gang i september. Og den 15. september fikk jeg en mail om at jeg måtte rekne 2 ekstra uker leveringstid på grunn av at børsemakeren hadde mye å gjøre i september. (børsemakeren skal gjenge løpet på rifla til lyddemper).

I morgen (15. oktober) har det nå gått 4uker siden jeg fikk beskjed om at det kunne ta 2 uker. Har jeg noen rettigheter i denne sammenhengen? Med tanke på at leveringen er forsinket med 2 uker? Eller forandres saken da det er en tredeperson (børsemakeren) som det står på?

Slik jeg forstod det så hadde XXL en egen ansatt børsemaker som skulle gjøre dette, men det er jeg ikke 100% sikker på.

Hva skal jeg gjøre? Må jeg bare vente, eller har jeg krav på prisavslag eller lignende?

Mvh

Vidar Hetlelid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo overhodet ingen ublu leveringstid. Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å få med noe ekstra som plaster på såret siden dere har blitt forespeilet noe som ikke har blitt overholdt, men noen erstatning eller avslag i pris innenfor det tidsrommet her kan jeg ikke se at dere har krav på.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Skal ta kontakt med dem igjen, men er noe vrient da jeg ikke har telefonnummer til dem. Når man bestiller våpen fra XXL blir alt avtalt via epost og de har ikke listet noe kontakt telefonnummer noe sted. Men får sende en mail.

Jeg har hørt noe om dersom leveringen blir forsinket 2 uker så er det brudd på forbrukerkjøpsloven? Høres noe rart ut det med 2uker, men ikke vet jeg? Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...