Gå til innhold

windows 7 aktivering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke spesielt mange OEM-nøkler Microsoft kan "resette". Dette fordi de fleste er preaktiverte fra produsent, og "bakt" inn i gjenoppretningsmediet.

 

1. Hva slags installasjonsmedia brukte du for å installere Windows? Medfølgende for maskinen, eller noe du hadde i "skuffen"?

 

2. Hva står det på klistremerket under maskinen? (OEM, SLP, COA osv)

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Om du har installert riktig Windows versjon, og du bruker OEM-SLP koden som står under pcen, så skal det holde med å ringe inn til Microsoft for aktivering. Dette er "nød" koden som skal brukes om HDD kræsjer helt og recovery delen blir borte.

 

Men du må ha installert samme versjon som var der, altså Home Premium etc.

Lenke til kommentar

Ringer du Microsoft med en SLP nøkkel skal du få beskjed om å kjøre recovery med originalt media. Dersom du ikke har originalt media tilgjengelige skal de be deg ta konatkt med produsent av maskinen for å få tilsendt et nytt sett. Microsoft skal ikke aktivere SLP-nøkler. Kun OA de kan hjelpe deg med.

Lenke til kommentar

Ja sorry, mente jo OEM COA. De skal kunne aktiveres av Microsoft. Har alltid fungert når jeg har ringt inn for å aktivere slike lisenser. (og jeg har gjort det 5-6 ganger med Windows 7 i alle fall).

 

SLP nøkler står selvsagt ikke under pcen, og kan ikke aktiveres over telefon, krever riktig sertifikat i tillegg til SLIC 2.1 i BIOS.

Lenke til kommentar

OA står for Online Activation og skal kunne aktiveres over nett/telefon. Det er mulig at du får et problem dersom part number på installasjonsmedia ikke stemmer overens med produktnøkkel.

 

Spørsmål: Alle nye maskiner har en innebygget recovery funksjon for å reinstallere Windows. Har du forsøkt denne?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

OA står for Online Activation og skal kunne aktiveres over nett/telefon. Det er mulig at du får et problem dersom part number på installasjonsmedia ikke stemmer overens med produktnøkkel.

 

Spørsmål: Alle nye maskiner har en innebygget recovery funksjon for å reinstallere Windows. Har du forsøkt denne?

 

Jeg tror denne lå på den disken som er ødelagt. Når jeg forsøkte å formatere disken som er ødelagt fikk jeg beskjed om at gjenompprettingsfilene lå på en partisjon der, men når disken er skadet(fått seg en kraftig smell) var det ikke akkurat mulig å gjøre så masse for å redde den.

 

Er det ikke mulig å kjøre windows nå da uten å måtte betale? :/

Lenke til kommentar

Jeg ville vel ikke sagt det. Jeg hadde sagt at jeg hadde lagt inn Windows 7 på nytt og brukt koden under pcen, og trengte å få aktivert den.

Du får spørsmål om dette er den eneste pcen koden er aktivert på, og det regner jeg jo med at det er. Ellers skal det være grei skuring.

 

tlf nr er: 800 56615

Så lenge du trolig må snakke med noen, så er ikke norske folk tilgjengelig hele døgnet. Da må du ringe mellom 08.00 og 20.00 på hverdager tror jeg. Men du får alltid snakke med noen om du ringer utenom dette, men kan da være på engelsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...