Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus Xonar D2X og driver-problem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjører Win 7 64 bit med en Asus P8Z68-VPro, i5 2500k og Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB.

Jeg kjøpte og monterte et Asus Xonar D2X lydkort i pcen. Jeg har koblet til strøm i lydkortet.

Jeg monterte så opp et 2.1 høytaler system (Corsair Gaming Audio Series SP2500) og det er lyd i alle 3 høytalerene, men mitt problem er at subwooferen nesten ikke gir lyd.

Jeg får ingen lyd med driveren som var vedlagt lydkortet og heller ikke med den siste driveren som jeg lastet ned fra Asus sin hjemmeside. Derimot får jeg lyd med en eldre driver (passe utrolig!):

Drivernavn:ASUS Xonar D2X Audio Device

Driver dato: 11.09.2007

Driverversjon: 5.12.1.8

Her er utgangene bak:

Pink = Microphone In (mono)

Blue = Line-In (stereo)

Green = Line-Out / Front Speakers / Headphones

Orange = Center Speaker and Subwoofer

Black = Rear Surround Speakers (5.1, 7.1 systems)

Grey = Mid Surround Speakers (7.1 systems)

Jeg bruker den grønne ut og den blir splittet til 2 phono som går in i linje 1 på subwooferen. Jeg har også prøvd en annen ledning (enkel phono til phono) men det gir samme resultat.

Jeg har også rigga opp subwooferen mot steroanlegget for å forsikre meg om at den er intakt, noe den var.

Jeg har sett på ulike nettfora at det er noe som skal hete "enable subwoofer out", men jeg har ikke funnet dette. Jeg er også inne i Xonar D2X Audio men får bare minimale utslag på subwooferen. Det vil si at nå jeg stiller (på fjernkontrollen til høytalersettet) satelittene til 2 og subwooferen på 18, så får jeg noe bass..

Noen som har noe tips til hvor jeg kan få fikset dette? jeg har på følelsen av at dette kan fikses med riktige instillinger, men jeg klarer ikke finne ut av det. Har forsøkt i 6-7 timer. Jeg er heller ikke så kyndig så det kan være en dummy-feil av meg;-)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...