Gå til innhold

For mye prating i MGS serien?

beeed

Anbefalte innlegg

Fikk ikke noe særlig tilbakemelding fra dere i det andre foraet, så jeg lagde et nytt topic. :)

Jeg har hørt mye i det siste at folk mener det er for mye prating og for lite skyting i serien. Jeg har lest det, sett det og hørt det. Nå begynner jeg å få nok av det.

Jeg spør dere, hva er selve grunmuren i serinen. Og har vært det helt siden MG spillene?

Denne grunmuren er med på å skape sjel i serien, som ikke uten grunn har fått tillegs-sjangeren "Holywood-spill". Den lange historien og de grundige karakterene som er blitt utarbeidet må få lov til å utfolde seg. Igjennom filmsnutter og codec-samtaler. Det er jo dette som gjør serien så jæv*** bra. Tar man bort denne grunnmuren mister spillet sjela og man ender opp med Splinter Cell, som er et bra spill, men kan inne sammenlignes med MGS.

Jeg syns Hideo Kojima er utrolig feig hvis han går bort fra dette i det neste spillet... Har han mistet drømmene sine???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo selve sjela i spillet.

Det er jo en del av lærings systemet, for at nye spillere skal kunne lære seg knappene og slik. Og i tillegg for du input på historien. Og det er ingen som har sagt at du må trykke 'select'. Og gjør du det, men vil ikke høre på alikevel, trykker man bare på trekanten... så enkelt er det... Det er jo også en av grunnene til at han valgte Raiden som spillbar spiller, for at han fortsatt kunne bruke læringssystemet i starten. I MGS3 har han valgt et helt nytt miljø, tipper at har valgt dette delvis for at han kan få intergrert læringsystemet igjen også... :shrug:

Lenke til kommentar

Vel.. hvorfor skulle man lære alt om igjen hvis man allered lærte det på Tanker? På big shell så er det ikke bare læring heller, hun dærre rose kunne de bare kasta.... hu var det værste med hele spele synes jeg, hu sa så mye MØKK! Og det hadde også verdt kjekt å kunne hoppe sjekkelig over all den pratinga... for hvis man trykker trekant i emma pratinga Feks, så tar det fortsatt ei god stund før man faktisk får spelt igjen, for hu sier så extremt mye. Hadde det ikke verdt kjekt med ei litta knapp kombinsjon som gjør at de bare hopper over hele greia? Det blir litt iriteranes å høre det samma om og om og oooom igjenn.

Lenke til kommentar

Syns du virkelig det? MGS2 er kjent for sin utrolig komplekse historie. Og det aller meste som blir sagt har en link til historien. Så er du virkelig interessert i å skjønne spillet, og hele greia. MÅ man se på alle detaljene i samtalene o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...