Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PC kommuniserer ikke med andre enheter (Win 7)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem jeg ikke får løst, så håper noen kan hjelpe her.

Jeg har en PC som jeg nylig har formatert og installert Windows 7 på. Problemet er at PCen tydeligvis ikke klarer å kommunisere med noen andre enheter på nettverket.

Det som ikke fungerer er:

* Hjemmedeling og Remote mellom iPhone og iTunes på PCen

* Wifi-synkronisering mellom iPhone og PCen

* PCen ser ikke den trådløse skriveren på nettverket

* TVen som støtter DLNA ser ikke PCen (bruker PS3 Media Server), og omvendt

Har en Macbook Air i huset hvor alt dette fungerer. Den trådløse skriveren fungerer med alle iPhoner i huset. Det ser altså ut til å være noe med PCen, og ikke med routeren (som er en Inteno FG101). Jeg har prøvd å slå av Windows-brannmuren, og problemet er der fortsatt. PCen er koblet til routeren med kabel (gjennom Homeplug). Det samme er TVen (direkte, uten Homeplug). Nylig installert Windows 7, med Microsoft Security Essentials og bruker standard Windows-brannmur. Det skal sies at skriveren er litt fra og til, den har fungert tidligere, men nå fungerer den ikke.

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor PCen ikke klarer å kommunisere med noen andre enheter på nettverket, please anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres vel bare ut som du rett og slett har glemt å legge inn Wifi-driverene?

EDIT: Ser jeg var litt for kjapp der, ja... sorry

EDIT2: Er det ikke noen drivere som følger med Homeplug? Kjenner ikke til Homeplug godt nok til å hjelpe deg :(

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Ja, mange ganger. Installerte nå ny Ethernet-driver til hovedkortet (P5N-E SLI) via Nvidia sine hjemmesider. Etter å ha restartet fungerer nå trådløs skriver og wifi-synkronisering mellom iPhone og iTunes. Men om dette har noe med driveren jeg installerte å gjøre, vet jeg jo ikke. Hjemmedeling med iTunes og å koble PC til TV via DLNA fungerer fortsatt ikke.

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

Det ordnet seg. Jeg de aktuelle portene som brukes i routeren, og åpnet portene i Windows Firewall - men rart at å slå av brannmuren i første omgang ikke løste problemet (portforwarding i routeren hadde jeg prøvd før). Det er tydeligvis ikke nok å tillate f.eks. iTunes når man får spørsmål om det i Windows Firewall. Man må vite hvilke porter programmene bruker og åpne dem manuelt. Ikke rart folk velger Mac...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...