Gå til innhold

6970 til Skyrim og BF3?

Synt4xx

Anbefalte innlegg

Husk det at 30fps oppleves som jevnt for øyet, men det blir noe helt annet når man bruker mus og "kjenner" 30fps. Altså, et Youtube-klipp sier egentlig ikke stort, bortsett fra at spillet sannsynligvis kjører på 25-30fps+.

Med GTX570 og i7 2600k duppet BF3 beta ned i de lave førtitall her hos meg og fullversjonen vil i verste fall kreve enda mer. Skyrim vet jeg ikke stort om, men for å kjøre BF3 med 50fps+ må man ha mer krutt enn ett GTX570/HD6970.

Lurer på hvordan 560 Ti SLI klarer det jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo morsomt at GTX 570 skal yte generelt bedre en Sapphire sitt 6970. Er dette fordi de er overklokket, eller vil det yte bedre uten å være klokket også?

Nyere drivere har ført til at 6970 ligger 3-4% foran GTX 570 gjennomsnittlig.

Husk det at 30fps oppleves som jevnt for øyet, men det blir noe helt annet når man bruker mus og "kjenner" 30fps. Altså, et Youtube-klipp sier egentlig ikke stort, bortsett fra at spillet sannsynligvis kjører på 25-30fps+.

Nei, vi oppfatter endringer i framerate lett. Om du klarer å fininnstille BF3 så spillet kjører konstant i 30fps vil spillet oppfattes tregt, men det vil ikke være hakkete.

Alt av konsollspill kjører i 30fps og de hakker ikke ;)

Lurer på hvordan 560 Ti SLI klarer det jeg :hmm:

Så lenge du ikke kjører med for store teksturer eller for mye AA vil det nok fungere greit. 1GB VRAM vil hindre deg.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd betaen på min maskin som har et gtx 580 phantom 3gb kort installert, og selv jeg klarte ikke å opprettholde 60fps konstant. Det var tider i spillet hvor fraps senket seg til lave 50 noen ganger. Resten av maskinvaren er forøvrig i5 2500k @ 4,7, 8gb ram. Nå skal det sies at jeg hadde aktivert ALLE mulige innstillinger, samt 16x AA.

Lenke til kommentar

*Snip!*

Du merker ikke forskjell på en 30fps-cap og 60fps-cap når du spiller på PC? Jeg opplever ihvertfall 30fps som hakkete i PC-spill. At du derimot opplever det som tregt er greit for meg.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

*Snip!*

Du merker ikke forskjell på en 30fps-cap og 60fps-cap når du spiller på PC? Jeg opplever ihvertfall 30fps som hakkete i PC-spill. At du derimot opplever det som tregt er greit for meg.

Det er håpløst å tweake et PC-spill til å ikke få små endringer i framerate. Jeg merker forskjell, primært på responstiden, men det finnes konsollporter som har vært låst til 30 fps (Star Wars: The Force Unleashed er et av dem).

EDIT:

Jeg står fortsatt på at det er endring i framerate vi merker.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Nei, vi oppfatter endringer i framerate lett. Om du klarer å fininnstille BF3 så spillet kjører konstant i 30fps vil spillet oppfattes tregt, men det vil ikke være hakkete.

Flertallet av konsollspill kjører i 30FPS, men ofte ikke konstant slik at det er mye dårlig hakkete framerate ute å går i konsoll verden. Det er dog en del konsoll spill som kjører i 60FPS. Rage, Call of Duty spillene, Forza2-3, GT5, Driver SF og God of War 3 for å nevne noen.

Konstant 30FPS er noe mange kan oppleve som hakkete, men det kommer mye ann på spillet. Hvor raskt ting beveger seg, frameraten til karakter/objekt animasjonene.

Grunnen til at så mange konsoll spill kjører på 30FPS er hovedsaklig at mer grafikkinnhold gjør et større inntrykk enn 60FPS, ikke pga at høyere framerate ikke ville gitt en forbedring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...