Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varebil som førstebil?

chrome23

9 stemmer

1. 1. Varebil som førstebil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk med samme tanker som deg da jeg så etter min førstebil. Endte opp med en '04 Kangoo 4x4 som jeg ga 35k for. Jeg var veldig godt fornøyd med denne. Den var glimrende for meg som student. Flyttelass (som det ofte blir en del av når man er student) gikk unna i en fei, høy bakkeklaring og firehjulsdrift gjorde at parkering på dårlig brøyta fellesparkeringer ikke var noe problem, og utvalget parkeringsplasser på vinterstid var meget godt. :thumbup: En annen positiv ting er jo at forsikringene er ganske gunstige på disse bilene. Jeg startet vel som 18-åring på 5000,- i året for delkasko og 12k km kjørelengde.

Jeg hadde mer glede av den ekstra bagasjeplassen enn jeg hadde behov for bakseter, så når jeg byttet bil i sommer ble det en ny varebil ('07 Santa Fe). Da viste også nytten seg av å sette forsikringa på seg selv for å spare opp bonus. :)

Så kort oppsummert:

Fordeler:

- Forholdsvis ny og kollisjonssikker bil

- Godt med bagasjeplass

- Ofte rimelig forsikring

- Du blir ikke nedringt av bekjente som trenger sjåfør

Ulemper:

- Avhengig av andre de gangene det er behov for flere seter

- Blir bortskjemt med den store bagasjeplassen...

Når det er sagt, så er det veldig mye å velge mellom til 100k kr. Av de modellene du nevner så får man jo samme generasjon av samme modell for både langt under og over 100k kr. Så jeg ville tenkt meg om en gang ekstra hvis valget var å gå for "samme" bil til 50-60k kr mer enn en annen.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Helt greit.

Om man liker camping, jakt og fiske så overnatting og alt utstyr har god plass. Billig forsikring. Handy i alle tilfeller.

Sånn ca. 50-80K er ofte nok som et godt kjøp men vær litt forsiktig med en del av firmabiler.

Flere typer har 3 seter, gå helst for disse.

Har selv hatt(årevis)en 3-seters varebil som bil nr. 2(3) i familien. :)

Lenke til kommentar

Det vil vel funke bra med varebil. Jeg har nettopp bestillt meg en 2012 Caddy 4-motion vare som jeg skal bruke baade privat og paa jobb. Jobber som elektriker.

Saa lenge jeg er singel ser jeg ikke paa det som et stort problem at jeg bare har 2 seter.••••••••

Endret av rioi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...