Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Citroen Berlingo vil ikke starte?

Smash_MB

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle på jobb her hin dagen men fikk ikke start på bilen min.

Når jeg vridde om tenningen skjedde det ikke så mye, hørte at releet slo inn og bilen skinte litt, men gav seg.

Etter jobb prøvde jeg å bytte batteri, og da skinnet bilen bra, men ville fortsatt ikke starte. Så at bilen var helt tom for bensin så tenkte at dette var problemet, men nei. Fortsatt ikke noe start etter at det var fylt bensin på den.

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker å HØRE lyden, men har jo forståelse for at det blir litt vanskelig...

Det at du var HELT (?) tom for bensin var nok en utløsende faktor, og kan være årsaken til 2-3 av problemene jeg nevnte. At batteriet var flatt i tillegg til at du var tom for bensin gjør at det blir litt vanskelig å vurdere hvor du skal begynne.

Jeg ville først og fremst prøvd meg en en halv flaske kondensfjerner og ventet en halvtime før du starter. Ikke fordi jeg er overbevist om at dette hjelper, men det er ihvertfall det enkleste og rimeligste stedet å begynne.

Rens gjerne tennpluggene mens du venter.

EDIT: Håper at det er bensinutgave og ikke diesel du har? :whistle:

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Det er den normale lyden som kommer når du starter bilen. Du hører at motor og slikt snurrer men vil ikke starte. Får dradd den i gang, men ikke dyttet. Må opp i ca 20-30km/t for at den skal starte.

Er bensin ja :)

Endret av Smash_MB
Lenke til kommentar

Får du starta bilen når du triller den i gang? Det kan tyde på utslitt startmotor for eksempel

Ja og nei. Får ikke dyttet den vanlig i gang. Men blir den dratt, så vil den starte. Må opp i litt hastighet før den startet.

Prøvde en del forskjellige ting i går, men fortsatt ingen start.

Byttet olje og tennplugger.

Sjekket at tennplugg ledningene virket.

Hørte at bensinpumpen startet og sjekket også at den kom bensin frem til motoren.

Sjekket at alle sikringene var i orden. (Målte de også)

Lenke til kommentar

Feil elelr dårlig kontakt på startmotor? Går startmotoren rundt? Slår den inn mot startkransen? Kan være at releet på startmotor har satt seg. Gi den en lite knakk og se om det hjelper. Det kan også være dårlig jording/kontakt mot selve startmotoren (ikke releet).

Lenke til kommentar

Prøvde å gi startmotoren en knakk, men hjalp ikke stort det heller.

Skrudde av startmotoren for å se om den var ødelag, så hel og fin ut.

Vet ikke hvordan jeg skal få sjekket om den virker eller ikke, men holdt hammeren inntil mens noen prøvde å starte bilen og da kjente jeg at det vibrerte. Vet ikke om det forteller noen noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...