tmg Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg skal bygge en pc til videoredigering. Pris kan ligge rundt 15-20k. Jeg har stort sett bare bygd maskiner til spill før og med et mye lavere budsjett. (Sist i5 2500K, GT 560Ti, osv) Men jeg vet ikke hvilke komponenter som er avgjørende til videoredigering, evt. hvilke leverandører som er best. Type Amd vs. Intel prosessor? Og hva slags hovedkort? Hvor mye ram? Nvidia vs radeon gfx-kort? Er det noen som har noen tips, evt. har tid til å slenge opp et bra oppsett? til rundt 15-20k? Om noen har tips til et rimelig, men bra kabinett settes det også stor pris på Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 15-20 er et enormt budsjett og milevis over det du strengt tatt trenger. Det som er viktig i en videoredigeringsmaskin er memory, 8-16gb er ikke ueffent. Skjermkortet må støtte OpenGL 2.0 men det gjør vel egentlig de aller fleste skjermkort idag. En Sandy Bridge cpu vil vel være det mest fornuftige valget selv om en AMD også vil kunne gjøre jobben like greit. Det positive med AMD er at du kan få hexacore cpuer til en billig penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå