Capitan Fracassa Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Hei, Jeg har en 3-4 år gammel stasjonær som var en kraftig spillmaskin da den var ny. Den er fortsatt en brukbar spillmaskin, men i går "døde" den. En gang i blant vil den ikke starte opp ordentlig fra dvale - lys og lyd tilsier at den starter opp, men skjermen får ikke noe bilde. Det skjedde i går også, og da holdt jeg som vanlig start-knappen inne til den slo seg av. Da jeg skulle starte den i dag, var det absolutt ingen reaksjon. Ingen vifte som starter, ingenting. Jeg åpnet opp sidedøra og ser at hovedkortets lampe lyser grønt, altså får den strøm, men det er det eneste. Jeg blåste den rein (den var ganske støvete) og lot den stå en time, men fortsatt helt totalt dø - bortsett fra strømlys på hovedkort. Er det noen som har ide om hva jeg kan gjøre? Hva er mest sannsynlig galt, hovedkort eller prosessor? Alt annet ville vel gitt noen reaksjon når maskinen skrus på? Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Høres ikke bra ut Gjetter på hovedkortet - resett bios - Koble fra alt utenom: ram, cpu, skjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå