Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsikre barna?

Er det nøvednig med forsikring på barna?  

8 stemmer

1. 1. Er det nøvednig med forsikring på barna?

2. 2. Har du forsikring på dine barn?

Anbefalte innlegg

Vet det er mange som brenner for at det er viktig å forsikre barna, mens mange mener det ikke er nøvendig da man får det man trenger gjennom den norske stat om noe skulle skje!

Og lurer på hva er synspunktene til folk rundt dette med forsikring?

Jeg har nemlig forsikret mine barn, betaler over 9000 i året for 3 barn, mens min bror forsikrer ikke sine, da han mener det er bortkastete penger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal bli pappa i april, og forsikring av barnet er et must for min del. Det som jeg da spesielt tenker på, er uføredekningen. Denne er ikke i alle barneforsikringene, men er det jeg føler er en av de viktigste dekningene. Dersom barnet blir syk/skadet slik at det ikke kan arbeide når det blir myndig, vil barnet gå rett ut i uførepensjon. Med null arbeidserfaring og opptjening i folketrygden, vil barnet bli minstepensjonist resten av livet. Ikke akkurat noen god start på livet spør du meg. Mange tror folketrygden i Norge er helt suveren, men det er ikke akkurat mye å skryte av. På Nav sine sider, oppgis det at minstepensjonen for en enslig person pr i dag er på kr 158.424,-.

Det som er komisk, er alle som forsikrer hagla, hunden, bunaden osv. Dette er de villig til å betale for, mens å forsikre barnet gidder de ikke. I mitt hode er det helt feil prioritering!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...