Licht Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Og hvor lett er det å komme seg til ham på tidlige erfaringsnivå? Å i det hele tatt få tak i Sunder og Keening? Vel, om det ATWindsor no sa om speedruns er den vanlege definisjonen, og utgjer ramma for kva som er "lov", uhm. Nokre minutt? Kan forsåvidt gjere det på eit par sekund òg, om bruk av devkonsoll er kurant (noko det jo burde vere, om ein skal vere konsekvent). Endret 15. oktober 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Men den innledende argumentasjonen din gikk i retning av at om man kan drepe sisteboss innen et par timer, så er fiendene av for lavt erfaringsnivå i utgangspunktet. Om man skal kjøre Morrowind på tilsvarende tid så må man enten benytte seg av unike triks med alkymi, utnytte spillfeil eller trikse med konsollen. Man kan ikke bare løpe gjennom spillet på lave erfaringsnivå. At det finnes kreative måter å spole gjennom Morrowind på har jo ingenting med eventuelt problematisk nivåskalering å gjøre. Når det er sagt så vet man jo heller ingenting om hvilke triks QA-gjengen har brukt. Endret 15. oktober 2011 av Odesseiron Lenke til kommentar
Licht Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Ja, argumentasjonen min begynte der, før du blanda inn Morrowind. Om det som no er sagt om speedruns er riktig, så er framleis enten overskrifta feil ("ein kan glitche og exploite seg gjennom Skyrim på to timar"), eller så kan ein runde Skyrim såpass fort at det ikkje er mekanisk mogleg å vere på det eg synest er ein fornuftig level for å kunne fullføre hovudkampanjen (ie. fiendane med statisk nivå har ein for låg nedre grense). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Det varier mye hvor mye glitching som er mulig, på endel spill kan man ikek glitche så mye, og man må sloss mot fiender med en helt som er grovt underdimensjonert. Det får de som oftest til med svært velvalgte skills, og bare prøve satans mange ganger. Det er ikke så uvanlig med tusenvis av forsøk tilsammen på speedruns. Tomb raider -speedrunnen ble gjort av en som brukte over 1000 forsøk bare på siste boss. AtW Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Brukte godt over 300 timer i Oblivion. De førte 80 av dem var den første uka jeg fikk spillet. Tror ikke det blir noe mindre tid i Skyrim. Lenke til kommentar
Orsvend Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Dette skal spilles som man steiker god indrefilet! Jævli sakte! Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Utviklerne/testerne kan jo ha brukt exploits og spesielt unbalanced ting her også. Men med tanke på at det tok såppas lang tid som 2 timer høres det ut som om de har gjort noe slikt: - Satt igang med main-quest med en gang - Muligens tatt et avbrekk for å finne et bra item eller to - Fortsatt main-questet Det er det mest sansynlige, og hvis så er tilfelle, så tyder det på at de har level-scaling. Levelscaling er det ikke noe galt med. Jeg har forståelse for at det kan være en kjedelig og nesten umulig oppgave å handcrafte alle levlene fiendene skal ha på spillet. Men det burdte være mulig å gi en god del spesielle monstere, bosser, og enkelte huler og grotter spredt litt semi-random rundt på kartet og i main-questet som krever at man har invistert mange timer for å passere dem med livet i behold. Hvis ikke blir level-scalinga som i Fallout 3 / New Vegas / Oblivion. Den var ekstra ille i Oblivion, men ikke stort annereldes i New Vegas / Fallout 3. I alle de nevnte 3 spillene har jeg gitt meg litt over halvveis i spillet da jeg innser at det ikke er noe "poeng" i å jobbe med å finne bedre rustninger, og utvikle meg, da jeg nærmest kunne runnet det på level 5 av totalt 20 levler(kun eksempelvis). Flere skulle ha runnet Gothic 2 for å forstå hvor fantastisk skikkelig Rpg føles (mestrings følelse ikke minst). Men da det er totalt utdatert i forhold til dagens grafikk standard etc er det lite poeng i å først prøve det nå. Mest imponerendet er den åpenheten, handlringsfriheten og hvordan konsekvensene er flettet sammen (noe som ingen andre Rpg har klart til dags dato) Ellers er jeg veldig enig i dette. Gothic 2 er et glitrende eksempel på en god oppskrift på åpne spillverden RPG's. Neverwinter Nights er også godt, men det følger mer låste veier, og blir et helt annet type RPG. Har inntrykk av at Bethesda-spillene passer mer for casual players som ikke liker utfordringer, men heller foretrekker å dille mer rundt og se på fin grafikk etc, og synes vanskelige fiender etc er brysomt, og som liker å utforske uten å måtte være så fordømt forsiktig. Endret 16. oktober 2011 av Drogin 2 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Dette skal spilles som man steiker god indrefilet! Jævli sakte! Unnskyld meg XP Fail Den skal stekes raskt på høy varme, du tenker på steik.. Nuff said . Morrawind på 7 min Lenke til kommentar
Misteltein Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jammen herregud da. Kort tid på høg varme, så kvile i 5-10 minutt, deretter steikast noko lengre enn første gang på svak varme. Tid avhenger av kor tjukke biffane er. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Kanskje Realzi pleier å bruke sous-vide? 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Jammen herregud da. Kort tid på høg varme, så kvile i 5-10 minutt, deretter steikast noko lengre enn første gang på svak varme. Tid avhenger av kor tjukke biffane er. *offtopic* hehe dere tenker på steking av indrefilet i personstykker.Først Brune en hel indrefilet (på høy temp) for så å steke sakte i ovn til kjernetemp rundt 55-58 blir bra det. Blir samme prinsipp med personstykker men etter man har brunet et stykke på høy temp, er det ikke så mye igjen å steke om man skal ha medium. Kjøtt blir mørere jo lenger man steker dem på lave tempraturer, men det er faktisk en grense for hvor mørt man vil ha det. Steker man kjøtt veeeldig lenge kan noen kjøtt typer ende med å bli bare "slasfs" som renner av benet (om stykket har ben), det blir også feil i min bok. Et lite "kokke" innlegg der ) Endret 17. oktober 2011 av simalarion Lenke til kommentar
hitman47 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Å haste seg gjennom et spill som dette, blir som å bælme fin vin. LOL! Bra metafor det der 1 Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Nuff said . Morrawind på 7 min http://www.youtube.com/watch?v=T_fFApDyki4 Morrowind på 4 minutter Lenke til kommentar
Goodbye Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Å haste seg gjennom et spill som dette, blir som å bælme fin vin. LOL! Bra metafor det der Thankee. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Å haste seg gjennom et spill som dette, blir som å bælme fin vin. LOL! Bra metafor det der Thankee. Som vinsmaker er det ikke alle av de såkalte gode vinene som ligger så godt i ganen. Spesielt ikke om man ruller og slurper godt, da kan men lett finne svakheter med samt brister på Gode viner som viser seg å ikke være så bra alikevell Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Men man skal også huske at det er store forskjeller på årgangene, så man kan ikke dømme den siste på bakgrunn av de foregående, på tross av at produsent og druesammensetning er den samme Edit: Nå fikk jeg jaggu både lyst til å spille Skyrim og drikke vin... Endret 17. oktober 2011 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Har inntrykk av at Bethesda-spillene passer mer for casual players som ikke liker utfordringer, men heller foretrekker å dille mer rundt og se på fin grafikk etc, og synes vanskelige fiender etc er brysomt, og som liker å utforske uten å måtte være så fordømt forsiktig. Næmmen? Hva er det for slags tulleutsagn da? Går ann å like både mora og dattera vettu. Altså flere typer spill på en gang. Motivasjonen for å spille de kan kanskje hos enkelte være annerledes mellom de ulike spille. Blir litt snevert å komme med et så generelt utsagn som du gjør. Koste meg med Daggerfall. Koste meg med Morrowind. Og koste meg stort med Oblivion. For tiden koser jeg meg stort med Dark Souls. Mitt inntrykk er at mange som har spilt Oblivion har invistert veldig mange timer i det. Man gjør ikke det bare for å dille rundt og se på fin grafikk. Ellers - level scalinga gjør vel mer at man må være mer obs over lang tid i og med at monstre man tidligere tok er relativt sett sterkere når man kommer tilbake til de senere og derfor faktisk fortsatt vil utgjøre en utfordring. At noen ikke liker det er greit nok. Men å si at man ikke liker å være forsiktig og at man ikke liker utfordringer fordi man har likt et spill med level scaling blir jo litt merkelig i så måte. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ellers - level scalinga gjør vel mer at man må være mer obs over lang tid i og med at monstre man tidligere tok er relativt sett sterkere når man kommer tilbake til de senere og derfor faktisk fortsatt vil utgjøre en utfordring. At noen ikke liker det er greit nok. Men å si at man ikke liker å være forsiktig og at man ikke liker utfordringer fordi man har likt et spill med level scaling blir jo litt merkelig i så måte. Strengt tatt beskriver du her mer problemet i mine øyne en noe som skal på noe måte utfordre deg eller gjøre deg kreativ. Dette betyr bare at spillet er på status Quo rett og slett (hele spillet). For å pirre gleden av å få Epic utstyr\sverd og få erfaring er jeg Klin nødt til å ha fiender jeg ikke er helt sikker på jeg kan ta, som i visse tilfeller bare gruser meg der og da om jeg ikke er på vakt. Den Status Qou effekten lvl-scaling skaper ødlegger derfor mestrings følelsen samt gleden av å få epic utstyr fullstendig (som var mitt poeng tidligere også) 2 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) What simalarion said. Der jo mulig å sette opp difficulty-slidern til det vanskeligste også. Problemet da er at ALT er vanskelig - og fortsatt da uavhengig av om du levler opp eller ikke. Så hvis utforsking, samling av våpen, questing og levling ikke gjør deg bedre rustet til å overleve fiender, - hva er egentlig da poenget med levler, quests og forskjellige våpen? Da vil du sikkert svare at det er jo kult å ha forskjellige typer våpen, kule rustninger, fint landskap og artig story etc. Og da er du tilbake til det jeg snakket om: Spillet passer best for folk som vektlegger grafikk, pen natur, dille rundt og se på ting og tang, at det er disse tingene som gir spillene deres mening, ikke gameplay. (Litt satt på spissen..de har jo noe gameplay, men som argumentert for ovenfor, helt elendig i forhold til andre RPG's.) Endret 17. oktober 2011 av Drogin Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Så hvis utforsking, samling av våpen, questing og levling ikke gjør deg bedre rustet til å overleve fiender, - hva er egentlig da poenget med levler, quests og forskjellige våpen?Poenget med quests er at de skal være interessante i seg selv, at det å måtte utforske en gammel ruin for å finne noe, er spennende pga alt det farliger (og fantastise) du kan finne/oppleve der. Poenget med levler er at du kan bruke dem til å forme karakteren din i den retning du ønsker. Når det gjelder våpen er jeg faktisk ikke så opptatt av dem... Da vil du sikkert svare at det er jo kult å ha forskjellige typer våpen, kule rustninger, fint landskap og artig story etc. Og da er du tilbake til det jeg snakket om:Spillet passer best for folk som vektlegger grafikk, pen natur, dille rundt og se på ting og tang, at det er disse tingene som gir spillene deres mening, ikke gameplay. Skønner at dette er med litt humor, men allikevel helt feil. Jeg elsker Oblivion, liker til en stor grad level-scalingen der også, og er faktisk redd for at Skyrim har for liten grad av level-scaling. Dette fordi jeg vektlegger å ha et utfordrende spill hvor enhver kamp kan være farlig, og hvor gameplayet skal være interessant fra først til sist i spillet. Jeg kan jo kontre, og si at de som er redd for level-scaling, er folk som bare ønsker å bli kjempesterke og knuse alt uten utfordring - men når jeg kommer dit mister jeg intressen av et spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå