Gå til innhold

Skyrim kan rundes på to timer (PC)


Anbefalte innlegg

timer :!: sikkert kult det men blir nok utforsking :love: i times vis for med 100 timer på oblivion

 

Virkelig, 100 timer med lvl-scaling (som total drepte mesteringfølelsen samt gjordet plottet enda mer meningsløst av flere grunner), samme grafikk som er kopiert om og om igjen (huler, landskap, interiør inne, disse portal slottene osv).

 

Forundret over at man kan bruke 100timer på dette.

Endret av simalarion
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som betyr at lvl-scaling mest sannsynelig er like gjeldende her som i Oblivion.

 

For meg en ny bekreftelse på at jeg venter med kjøp (første var selve Oblivion spillet).

Vi får håpe du tar feil. Men hvis ikke, så kommer det helt sikkert raskt noen mods som tar seg av problemet. Selv Oblivion ble en ganske så fornøyelig opplevelse etter modding :)

Lenke til kommentar

Noe som betyr at lvl-scaling mest sannsynelig er like gjeldende her som i Oblivion.

 

For meg en ny bekreftelse på at jeg venter med kjøp (første var selve Oblivion spillet).

Vi får håpe du tar feil. Men hvis ikke, så kommer det helt sikkert raskt noen mods som tar seg av problemet. Selv Oblivion ble en ganske så fornøyelig opplevelse etter modding :)

 

Det har du trolig rett i, men før jeg kom så langt haddet jeg spillet så langt oppi halsen at jeg ikke orket mer.

 

Så om Skyrim har samme sykdommer, venter jeg på skikkelige mods før jeg tester.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Usj, level scaling? Mener en kamerat sa det ikke skulle være det i Skyrim? Jaja, får vente til noen moddere gjør det morsomt og prisen har sunket. Må det moddes føler jeg heller for å betale fullpris også gi en viss andel til modderne, når de tross alt må rette i utvikleren sine feilsteg.

Lenke til kommentar

Denne tiden sier jo uansett lite om level scaling, har dere sett på speedruns før? Hva er feks rekorden for å runne diablo 1? 3.12 Ikke tre timer og 12 minutt, men 3 minutt og tolv sekunder!! De som er best til sånn er svært dyktige folk, som prøver veldig mange ganger. De har antakelig spillt spillet mye mye mer enn snittet, og lagt ned utallige timer etter det for å perfkesjonere en speedrun, det har lite med å "bæle nedpå fin vin" å gjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skyrim har samme "level scaling" som Fallout 3. Det vil si at erfaringsnivået til fiendene låses første gang du entrer et område. De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av.

 

Takk for advarselen, da blir det ikke kjøp på meg. Hatet level scalingen til Fallout 3.

 

ATW, uten å ha sett noen film eller noe så er det 2 ting jeg ser som sannsynlig. 1) level scaling 2) ai som kan abuses av visse evner. Begge deler er etter min smak dårlig. Mass Effect har greid det ganske bra syns jeg, spesielt på høyere vanskelighetsgrader. Men oblivion og til dels Fallout 3 (drepe en supermutant med 10mm pistol uten problem var tragisk) var håpløse sådann.

Lenke til kommentar

Skyrim har samme "level scaling" som Fallout 3. Det vil si at erfaringsnivået til fiendene låses første gang du entrer et område. De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av.

 

Takk for advarselen, da blir det ikke kjøp på meg. Hatet level scalingen til Fallout 3.

 

ATW, uten å ha sett noen film eller noe så er det 2 ting jeg ser som sannsynlig. 1) level scaling 2) ai som kan abuses av visse evner. Begge deler er etter min smak dårlig. Mass Effect har greid det ganske bra syns jeg, spesielt på høyere vanskelighetsgrader. Men oblivion og til dels Fallout 3 (drepe en supermutant med 10mm pistol uten problem var tragisk) var håpløse sådann.

 

Mass effect 1 og 2 er også spill som speedrunnes på rundt 2 timer. Det er nesten umulig å trekke slikt ut av en speedrun-tid, fordi det er så mye triks som kan brukes, og det er avhengig av så mye forskjellig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har egentlig sluttet å bry meg om speedrunnet, er bare levelscalingen som gir meg en besk smak i munnen nå.

 

Syns speedruns kan være artig fordi personer bruker snarveier og tenker på andre måter enn utviklerne har tenkt, men veldig sært når det nærmest høres ut som utviklerne har lagt opp til det her.

Lenke til kommentar

De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av.

 

Men det er jo tydeleg ikkje satt særleg høgt når ein kan kverke ein eventuell sisteboss etter to timar?

 

Nei, det er ikke særlig tydelig. Det er mange spill med vanskelig siste-boss som speedrunnes i løpet av noen timer. Hva slags spill mener du har en boss som ahr høyt nivå på siste boss? Gjerne ett noelunde moderne ett?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Skyrim har samme "level scaling" som Fallout 3. Det vil si at erfaringsnivået til fiendene låses første gang du entrer et område. De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av.

Det lover noe bedre, særlig hvis de følger linja til FO:New Vegas. Der kan man jo møte på utfordringer selv på max level, samtidig som de tingene som er farlige i starten blir "puny" på høy level. Men jeg må nok si jeg foretrekker løsningen fra Morrowind der nivået er satt fra start over hele kartet. Gjør det mer uforutsigbart, ergo mer spennende :)

 

De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av.

 

Men det er jo tydeleg ikkje satt særleg høgt når ein kan kverke ein eventuell sisteboss etter to timar?

 

Dagoth Ur er vel en temmelig kinkig sisteboss om man ikke har godt utstyr, er han ikke?

Han er vel også en av de enklere å speedrunne pga. måten han beseires på.

Lenke til kommentar

Denne tiden sier jo uansett lite om level scaling, har dere sett på speedruns før? Hva er feks rekorden for å runne diablo 1? 3.12 Ikke tre timer og 12 minutt, men 3 minutt og tolv sekunder!! De som er best til sånn er svært dyktige folk, som prøver veldig mange ganger. De har antakelig spillt spillet mye mye mer enn snittet, og lagt ned utallige timer etter det for å perfkesjonere en speedrun, det har lite med å "bæle nedpå fin vin" å gjøre.

 

AtW

 

Obilvion kan feks runnes på lvl 2-3 (om jeg husker riktig nå), skal dette være mulig må det være lvl scaling på en eller annen måte om ikke haddet raskt dine fiender tatt knekken på deg. Så det forteller egentlig i forhold til RPG spill at det Må være lvl-scaling på en eller annen måte. Om ikke er det ikke mulig å komme videre i spillet, man er ikke sterk nok.

 

Selve hensikten med lvl-scaling er jo å gjøre RPG mer mainstream for å selge til massene, så enkelt og logiskt er det jo. All svada fra spillprodusent om at dette gjøres for å få bedre flyt etc er nettop det, bare svada, se på MassEffect (med tanke på å gjøre spill mainstream) som selger i bøtter og spann, der eneste utfordring må være å få med seg handlingen :D

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skyrim har samme "level scaling" som Fallout 3. Det vil si at erfaringsnivået til fiendene låses første gang du entrer et område. De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av.

Det lover noe bedre, særlig hvis de følger linja til FO:New Vegas. Der kan man jo møte på utfordringer selv på max level, samtidig som de tingene som er farlige i starten blir "puny" på høy level. Men jeg må nok si jeg foretrekker løsningen fra Morrowind der nivået er satt fra start over hele kartet. Gjør det mer uforutsigbart, ergo mer spennende :)

 

De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av.

 

Men det er jo tydeleg ikkje satt særleg høgt når ein kan kverke ein eventuell sisteboss etter to timar?

 

Dagoth Ur er vel en temmelig kinkig sisteboss om man ikke har godt utstyr, er han ikke?

Han er vel også en av de enklere å speedrunne pga. måten han beseires på.

 

Det underbygger vel bare at erfaringsnivåer og hvor speedrun-vennlig et spill er ikke nødvendigvis sier noe som helst om hvor godt nivåskalering fungerer.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...