simalarion Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) timer :!: sikkert kult det men blir nok utforsking i times vis for med 100 timer på oblivion Virkelig, 100 timer med lvl-scaling (som total drepte mesteringfølelsen samt gjordet plottet enda mer meningsløst av flere grunner), samme grafikk som er kopiert om og om igjen (huler, landskap, interiør inne, disse portal slottene osv). Forundret over at man kan bruke 100timer på dette. Endret 14. oktober 2011 av simalarion 3 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Noe som betyr at lvl-scaling mest sannsynelig er like gjeldende her som i Oblivion. For meg en ny bekreftelse på at jeg venter med kjøp (første var selve Oblivion spillet). Vi får håpe du tar feil. Men hvis ikke, så kommer det helt sikkert raskt noen mods som tar seg av problemet. Selv Oblivion ble en ganske så fornøyelig opplevelse etter modding Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Noe som betyr at lvl-scaling mest sannsynelig er like gjeldende her som i Oblivion. For meg en ny bekreftelse på at jeg venter med kjøp (første var selve Oblivion spillet). Vi får håpe du tar feil. Men hvis ikke, så kommer det helt sikkert raskt noen mods som tar seg av problemet. Selv Oblivion ble en ganske så fornøyelig opplevelse etter modding Det har du trolig rett i, men før jeg kom så langt haddet jeg spillet så langt oppi halsen at jeg ikke orket mer. Så om Skyrim har samme sykdommer, venter jeg på skikkelige mods før jeg tester. 2 Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Usj, level scaling? Mener en kamerat sa det ikke skulle være det i Skyrim? Jaja, får vente til noen moddere gjør det morsomt og prisen har sunket. Må det moddes føler jeg heller for å betale fullpris også gi en viss andel til modderne, når de tross alt må rette i utvikleren sine feilsteg. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Skyrim har samme "level scaling" som Fallout 3. Det vil si at erfaringsnivået til fiendene låses første gang du entrer et område. De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Denne tiden sier jo uansett lite om level scaling, har dere sett på speedruns før? Hva er feks rekorden for å runne diablo 1? 3.12 Ikke tre timer og 12 minutt, men 3 minutt og tolv sekunder!! De som er best til sånn er svært dyktige folk, som prøver veldig mange ganger. De har antakelig spillt spillet mye mye mer enn snittet, og lagt ned utallige timer etter det for å perfkesjonere en speedrun, det har lite med å "bæle nedpå fin vin" å gjøre. AtW Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Det bør for øvrig nevnes at fartsrekorden for Morrowind også er på et par minutter. 1 Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Raskeste tiden for å runne Half-Life1 er vel på rundt 40 minutter mener jeg å huske, og det er et forholdsvis langt spill. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Skyrim har samme "level scaling" som Fallout 3. Det vil si at erfaringsnivået til fiendene låses første gang du entrer et område. De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av. Takk for advarselen, da blir det ikke kjøp på meg. Hatet level scalingen til Fallout 3. ATW, uten å ha sett noen film eller noe så er det 2 ting jeg ser som sannsynlig. 1) level scaling 2) ai som kan abuses av visse evner. Begge deler er etter min smak dårlig. Mass Effect har greid det ganske bra syns jeg, spesielt på høyere vanskelighetsgrader. Men oblivion og til dels Fallout 3 (drepe en supermutant med 10mm pistol uten problem var tragisk) var håpløse sådann. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Skyrim har samme "level scaling" som Fallout 3. Det vil si at erfaringsnivået til fiendene låses første gang du entrer et område. De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av. Takk for advarselen, da blir det ikke kjøp på meg. Hatet level scalingen til Fallout 3. ATW, uten å ha sett noen film eller noe så er det 2 ting jeg ser som sannsynlig. 1) level scaling 2) ai som kan abuses av visse evner. Begge deler er etter min smak dårlig. Mass Effect har greid det ganske bra syns jeg, spesielt på høyere vanskelighetsgrader. Men oblivion og til dels Fallout 3 (drepe en supermutant med 10mm pistol uten problem var tragisk) var håpløse sådann. Mass effect 1 og 2 er også spill som speedrunnes på rundt 2 timer. Det er nesten umulig å trekke slikt ut av en speedrun-tid, fordi det er så mye triks som kan brukes, og det er avhengig av så mye forskjellig. AtW Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Har egentlig sluttet å bry meg om speedrunnet, er bare levelscalingen som gir meg en besk smak i munnen nå. Syns speedruns kan være artig fordi personer bruker snarveier og tenker på andre måter enn utviklerne har tenkt, men veldig sært når det nærmest høres ut som utviklerne har lagt opp til det her. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av. Men det er jo tydeleg ikkje satt særleg høgt når ein kan kverke ein eventuell sisteboss etter to timar? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av. Men det er jo tydeleg ikkje satt særleg høgt når ein kan kverke ein eventuell sisteboss etter to timar? Nei, det er ikke særlig tydelig. Det er mange spill med vanskelig siste-boss som speedrunnes i løpet av noen timer. Hva slags spill mener du har en boss som ahr høyt nivå på siste boss? Gjerne ett noelunde moderne ett? AtW Endret 14. oktober 2011 av ATWindsor Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av. Men det er jo tydeleg ikkje satt særleg høgt når ein kan kverke ein eventuell sisteboss etter to timar? Dagoth Ur er vel en temmelig kinkig sisteboss om man ikke har godt utstyr, er han ikke? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Skyrim har samme "level scaling" som Fallout 3. Det vil si at erfaringsnivået til fiendene låses første gang du entrer et område. De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av. Det lover noe bedre, særlig hvis de følger linja til FO:New Vegas. Der kan man jo møte på utfordringer selv på max level, samtidig som de tingene som er farlige i starten blir "puny" på høy level. Men jeg må nok si jeg foretrekker løsningen fra Morrowind der nivået er satt fra start over hele kartet. Gjør det mer uforutsigbart, ergo mer spennende De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av. Men det er jo tydeleg ikkje satt særleg høgt når ein kan kverke ein eventuell sisteboss etter to timar? Dagoth Ur er vel en temmelig kinkig sisteboss om man ikke har godt utstyr, er han ikke? Han er vel også en av de enklere å speedrunne pga. måten han beseires på. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Denne tiden sier jo uansett lite om level scaling, har dere sett på speedruns før? Hva er feks rekorden for å runne diablo 1? 3.12 Ikke tre timer og 12 minutt, men 3 minutt og tolv sekunder!! De som er best til sånn er svært dyktige folk, som prøver veldig mange ganger. De har antakelig spillt spillet mye mye mer enn snittet, og lagt ned utallige timer etter det for å perfkesjonere en speedrun, det har lite med å "bæle nedpå fin vin" å gjøre. AtW Obilvion kan feks runnes på lvl 2-3 (om jeg husker riktig nå), skal dette være mulig må det være lvl scaling på en eller annen måte om ikke haddet raskt dine fiender tatt knekken på deg. Så det forteller egentlig i forhold til RPG spill at det Må være lvl-scaling på en eller annen måte. Om ikke er det ikke mulig å komme videre i spillet, man er ikke sterk nok. Selve hensikten med lvl-scaling er jo å gjøre RPG mer mainstream for å selge til massene, så enkelt og logiskt er det jo. All svada fra spillprodusent om at dette gjøres for å få bedre flyt etc er nettop det, bare svada, se på MassEffect (med tanke på å gjøre spill mainstream) som selger i bøtter og spann, der eneste utfordring må være å få med seg handlingen Endret 14. oktober 2011 av simalarion 1 Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Skal bruke laaaaaaaang tid på å utforske hver eneste stein og blomst i spillet. Som sagt så skal jeg kose meg med spillet. Endret 14. oktober 2011 av Stifi Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Skal bruke laaaaaaaang tid på å utforske hver eneste stein og blomst i spillet. Som sagt så skal jeg kose meg med spillet. Hvorfor denne interessen for Stener og Blomster i spill ?. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Skyrim har samme "level scaling" som Fallout 3. Det vil si at erfaringsnivået til fiendene låses første gang du entrer et område. De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av. Det lover noe bedre, særlig hvis de følger linja til FO:New Vegas. Der kan man jo møte på utfordringer selv på max level, samtidig som de tingene som er farlige i starten blir "puny" på høy level. Men jeg må nok si jeg foretrekker løsningen fra Morrowind der nivået er satt fra start over hele kartet. Gjør det mer uforutsigbart, ergo mer spennende De har også visse soner og grotter hvor fiendenes erfaringnivå er satt fra før av. Men det er jo tydeleg ikkje satt særleg høgt når ein kan kverke ein eventuell sisteboss etter to timar? Dagoth Ur er vel en temmelig kinkig sisteboss om man ikke har godt utstyr, er han ikke? Han er vel også en av de enklere å speedrunne pga. måten han beseires på. Det underbygger vel bare at erfaringsnivåer og hvor speedrun-vennlig et spill er ikke nødvendigvis sier noe som helst om hvor godt nivåskalering fungerer. Endret 14. oktober 2011 av Odesseiron Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Nei, det var også det jeg mente Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå