Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Merkelig problem med programmer som krever internettoppkobling

Anbefalte innlegg

Jeg har et fryktelig merkelig problem med internett som snart driver meg til vanvidd.

Jeg bor i et kollektiv sammen med 10 andre, vi deler på ett nettverk og samme ruter. Jeg får en gjennomsnittelig internetthastighet på 10 mb/s (kan selvfølgelig være ustabilt med så mange andre). Det var ingen problemer med dette månedene etter jeg flyttet inn. Problemet startet for en uke siden.

Internettlesere fungerer perfekt, kan surfe og laste ned ting helt smertefritt. Problemet er program som trenger oppkobling til internett f.eks. World of Warcraft, Starcraft 2, Steam, uTorrent. De forteller meg at de ikke kan koble seg opp til internett. uTorrent kan laste ned, men nedlastningraten går sjelden over 5kb/s.

Jeg prøvde å åpne alle porter til ruteren, lage exceptions til firewall, lagde en proxy for uTorrent, forsøkte å gjøre internett raskere med noen internettinstillinger, men problemet medvarte. Jeg mistenkte at noe var gjort med ruteren for å forhindre for mye belastning på det delte nettet, så jeg ringte leigetakeren min, som sa han ikke visste noenting om dette, eller i det hele tatt noenting om internett.

Jeg kjørte 3 malware -og ett virusprogram, fant ett trojanvirus som jeg slettet.

Jeg tok datamaskinen med på skolen for å skjekke om problemet var det samme der, og det var det. Skolenettet er veldig kraftig, og med kabel fikk jeg en hastighet på 120 mb/s. Jeg kunne ikke åpne "Launcher" til World of Warcraft, men ved å kjøre programmet via .exe filen fikk jeg spille. uTorrent fikk en nedlastningshastighet på 450kb/s på samme .torrent, så det var ganske tydelig at problemet kom fra min egen maskin.

Nå har jeg formatert datamaskinen og problemet medvarer. Internett er der, uTorrent svarer, men det går vanvittig tregt og med korte intervall. WoW, Steam, etc. svarer ikke overhodet.

Om noen vet hva dette dreier seg om er jeg evig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...