Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp! Scooter "dauer" litt! (Gilera Runner SP 50)

Mokaii28

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp satt inn en 65 dyse på min Gilera Runner SP 50 2011. Har tatt ut ringen, og haddde før toppfart på rundt 75 km/t på maks 8000 turtall. Etter at jeg satte inn dysa og tok tur, fikk jeg maks 65 - 66 km/t og maks 7500 turtall. Det føltes ut som om scooteren "daua" litt på slutten!

Jeg har en anelse om at det kanskje kan være dysa som er for stor, leste at den orginalt hadde 56 dyse, og tenkte da at 65 ville være greit, men så i stad at dysa som stod i var 53.

Noen forslag til hva jeg burde gjøre? Kjøpe mindre dyse?

Takker stort for svar! :)

Marcus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt oppstod etter du byttet dyse. Å bytte tilbake vil antageligvis sette deg tilbake der du var til å begynne med. Du kan prøve en mellomting om det er ønskelig også

Byttet dyse da potta ble så varm at den glødet og lagde et helsikes fyrverkeri etter en kort stund, så ble jo litt sjokkert da den gikk dårligere, men tror kanskje å gå fra 53 til 65 er litt mye etter å kun ha tatt ut en liten variatorring. Så gjør nok som du sa, og kjøper en mellomting! :love:

Lenke til kommentar

Byttet nå til 62 dyse, men dukket dessverre opp et nytt problem. Da jeg byttet dyse, klarte jeg nok å være nær flottøren, den hvite "ringen" som kan gå opp og ned. Da jeg var nær den, falt den lille metall"stangen" som fester den fast, litt ut og jeg la ikke merke til dette før etter at jeg hadde prøvd å skrudd på det sorte lokket (bunnkar? hvert fall det lokket som "restbensin" slangen sitter). Når jeg skrudde det på, gikk det ikke helt ned på, så jeg dro litt hardt til, og fikk da en liten "ripe/rift" av stanga som treffer veggen i bunnkaret/det sorte lokket. Fikk fikset flottøren, og når jeg nå skrur på er det et bitte-lite mellomrom i mellom, så gjør at litt bensin slipper ut.

Vet ikke helt om dette sorte lokket heter bunnkar, og lurer på om det er mulig å kjøpe et nytt? Skal prøve å fikse det, tror ikke det skal så mye mer til enn å skru litt hardt og kanskje ta litt lim på "ripen/sprekken", men vil det gå greit å kjøre med den i en-to ukers tid?

Takker igjen for svar, hvis det blir noen!

Marcus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...