Gå til innhold

BK: Oktobermåne III

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fin komp - liker den "skrå" linjen av alle fuglevingene. :)

Lurer på hvordan det hadde blitt med videre utsnitt i andre retninger..

God eksponering!

Takk for det. Jeg valgte kvadratisk utsnitt fordi jeg syns komposisjonen satt bedre slik. Det var ingen ting på sidene som var sjenerende, men kun himmel, skog og åker.

Lenke til kommentar

Fin eksponering med flotte duse farger dette, Erik.

På en måte synes jeg nesten det blir litt for mye av det gode, da du har en fin måne, vindmølle og fugler ganske tett på hverandre, ikke negativt i seg selv, men jeg personlig ville likt mer luft i bildet. Uansett så er dette bra fanget.

Lenke til kommentar

Fin eksponering med flotte duse farger dette, Erik.

På en måte synes jeg nesten det blir litt for mye av det gode, da du har en fin måne, vindmølle og fugler ganske tett på hverandre, ikke negativt i seg selv, men jeg personlig ville likt mer luft i bildet. Uansett så er dette bra fanget.

Takk for det. Fuglene dukket bare sånn tilfeldig opp da månen og vindmølla sto så tett på hverandre. Hadde jeg stått 50 meter lenger til venstre, hadde det blitt mere luft. Har bilde av det også, uten fuglene selvfølgelig....men nå får det være nok månebilder frem til neste fullmåne :)

Lenke til kommentar

Hej Erik - ja dette billede ser jeg nu som værende på et niveau langt under din sædvanlige kompositoriske formåen.

Her er en måne, 2 vindmøller og 10 fugle i en solopgang - hvad vil du egentlig vise og hvilken historie vil du fortælle, udover at det hele var i søgeren på samme tid og at du behersker teknikken? Hilsen Steen

Lenke til kommentar

Hej Erik - ja dette billede ser jeg nu som værende på et niveau langt under din sædvanlige kompositoriske formåen.

Her er en måne, 2 vindmøller og 10 fugle i en solopgang - hvad vil du egentlig vise og hvilken historie vil du fortælle, udover at det hele var i søgeren på samme tid og at du behersker teknikken? Hilsen Steen

Hei Webster,

En historie har jeg ikke å fortelle. Noe jeg aldri har, og jeg heller ikke har behov for når det gjelder lanskap/natur. Forøvrig mener jeg bildet viser 3 elementer med svært ulike former i harmoni med hverandre ( den 2. vindmøllen har jeg selv oversett) Jeg er også fornøyd med fargene og lyset, og særskilt at vindmøllen lyses opp av solen. En annen ting jeg har eksperimentert litt med i det siste, er kvadratisk utsnitt. Det er kanskje det du oppfatter son langt under mitt sedvanlige nivå?

Lenke til kommentar

Hej Erik - når jeg tænker/ser tilbage på dine billeder oplever jeg da bestemt, at du mange gange har en fortælling om oplevelser i dine billeder - både interiørbillederne og i dine meget stemningsfulde og poetiske balancerede landskabsbilleder.

Dette billede blev nu altså i mine øjne en ubalanceret kompositorisk opremsning af elementer. OK med kvadratisk format - men det gør ikke arbejdet med kompositionen nemmere.

Hilsen Steen

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...