sdf123 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg kjøpte i sommer en Volvo bil som er fra 2010, jeg kjøpte den hos Bilia, men hadde en del problemer med firmaet noe som gjør at jeg ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre fremover. Nå har det dukket opp et problem med bilen, noe som jeg tror kan være en garantisak. Spørsmålet mitt er da, kan jeg gå til hvilken som helst autorisert-volvo-verksted å be dem se over og se om det er en garantisak og i så tilfelle fikse det på Volvo sin regning, eller må jeg bite i det sure eple og dra tilbake til Bilia og få det fikset der? Det hører også med til at bilen er svensk, kom til Norge rett før jeg kjøpte den fra forhandleren, men etter hva jeg har forstått så gjør vist de fleste "nye-brukte" Volvoene hos Bilia det. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 På bruktbiler tror jeg du må gå dit du kjøpte den for å få ordnet noe på garantien. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Om det er en 2010-modell så har den vel i alle tilfeller 3 års garanti, så da skal det ikke være noe problem å bruke hvilken som helst Volvo-forhandler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Så lenge bilen er innenfor perioden med garanti eller reklamasjonsrett, er det importøren som dekker utbedring av mangler, og du kan få dette ordnet hvor som helst. Endret 14. oktober 2011 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Så lenge bilen er innenfor perioden med garanti eller reklamasjonsrett, er det importøren som dekker utbedring av mangler, og du kan få dette ordnet hvor som helst. Vet du hvilken garanti/reklamasjonsrett, når jeg har kjøpt bilen hos Bilia. Men Bilia har hentet bilen i Sverige. Snakket med en lokal Volvo forhandler, og det skulle ikke være noe problemer for dem å gjøre garantiarbeid på bilen etter hva jeg forstod. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Reklamasjonsretten er da heftet ved Bilia, og ikke Volvo Norge ettersom de har hentet bilen i Sverige (så fremt ikke Volvo Norge har vært med i prosessen), men garantien er jeg usikker på hvor lang er, men se i serviceheftet ditt, der står antageligvis garantien også. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Ser ut som Volvo Norge(http://www.volvocars.com/no/Pages/default.aspx) og Bilia er sammarbeidspartnere. For når jeg går inn på Volvo Norge og ser på brukt biler, så er det kun biler solgt Bilia som kommer opp der. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 '10 modell, mao. er den fortsatt innenfor fabrikkgaranti. Da kan du ta det hos hvilkensomhelst autorisert Volvo forhandler du vil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 '10 modell, mao. er den fortsatt innenfor fabrikkgaranti. Da kan du ta det hos hvilkensomhelst autorisert Volvo forhandler du vil ... hvor som helst i verden, siden det er fabrikkgaranti. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Noen som vet hva som går under garanti og hva som ikke går? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Lettere om du nevner hva som er feil. Slitedeler går ikke under garanti. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Med mindre de har gått vesentlig fortere enn hva som er normalt/fabrikant har påvist feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå