Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Garantisak på bil, kan man få fikset det hvor som helst?

sdf123

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i sommer en Volvo bil som er fra 2010, jeg kjøpte den hos Bilia, men hadde en del problemer med firmaet noe som gjør at jeg ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre fremover.

Nå har det dukket opp et problem med bilen, noe som jeg tror kan være en garantisak.

Spørsmålet mitt er da, kan jeg gå til hvilken som helst autorisert-volvo-verksted å be dem se over og se om det er en garantisak og i så tilfelle fikse det på Volvo sin regning, eller må jeg bite i det sure eple og dra tilbake til Bilia og få det fikset der?

Det hører også med til at bilen er svensk, kom til Norge rett før jeg kjøpte den fra forhandleren, men etter hva jeg har forstått så gjør vist de fleste "nye-brukte" Volvoene hos Bilia det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Så lenge bilen er innenfor perioden med garanti eller reklamasjonsrett, er det importøren som dekker utbedring av mangler, og du kan få dette ordnet hvor som helst.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Så lenge bilen er innenfor perioden med garanti eller reklamasjonsrett, er det importøren som dekker utbedring av mangler, og du kan få dette ordnet hvor som helst.

Vet du hvilken garanti/reklamasjonsrett, når jeg har kjøpt bilen hos Bilia. Men Bilia har hentet bilen i Sverige.

Snakket med en lokal Volvo forhandler, og det skulle ikke være noe problemer for dem å gjøre garantiarbeid på bilen etter hva jeg forstod.

Lenke til kommentar

Reklamasjonsretten er da heftet ved Bilia, og ikke Volvo Norge ettersom de har hentet bilen i Sverige (så fremt ikke Volvo Norge har vært med i prosessen), men garantien er jeg usikker på hvor lang er, men se i serviceheftet ditt, der står antageligvis garantien også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

'10 modell, mao. er den fortsatt innenfor fabrikkgaranti. Da kan du ta det hos hvilkensomhelst autorisert Volvo forhandler du vil :)

... hvor som helst i verden, siden det er fabrikkgaranti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...