andhaake Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Fått meg asus sitt gtx570 directcu 2 og tenkte jeg skulle prøve å overklokke det litt. Har installert smartdoctor for å overklokke, men hvilke program kan jeg stress teste kortet med? Hvis noen har noen tips til ca hvor langt jeg kan dra det så kom gjerne med det å Takk for inputs p0st Redigert: Noen som kan fortelle meg hvorfor "Bus Interface" sier "PCI-E 16x @ 8x" istede for "PCI-E 2 16x @ 16x"? Mitt: Review: http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_570_Direct_Cu_II/26.html Endret 13. oktober 2011 av p0st Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 For å teste om det er stabilt kjører du spill eller benchmarks i 20-30 minutter på en gitt klokekfrekvens. Om det kræsjer er det ustabilt, om det ikke kræsjer og du ikke får merkelige farger på skjermen er det ok og du kan gå videre. Jeg regner med at du satte kortet i det midterste x16-sporet på hovedkortet ditt, hadde du satt det i det øverste x16-sporet hadde du fått x16. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Du må også såvidt jeg husker bruke SmartDoctor-versjonen som fulgte med kortet for å få justert spenningen, men det gjør du antageligvis. Eller du kan bruke MSI Afterburner siste beta. Forøvrig er forskjellen mellom x8 og x16 kun på ca. 2% så det er egentlig liten/ingen grunn til å flytte kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå