Gå til innhold

[Løst] Gaming PC - Intel og GeForce >20k

Anbefalte innlegg

Hei,

Lenge siden jeg har bygd PC så jeg søker råd og veiledning til komponenter og oppsett.

PC'n skal brukes primært til spill (BF3, MW3, Skyrim og ..WOT), samt til "hjemmekino" (har projektor - InFocus SP8600), sekundært litt videoredigering.

Fortrinnsvis vil jeg ha en Intel-basert PC, av den enkle årsak at jeg har brukt Intel siden 386-maskinen i '95.

Foreløpig oppsett:

Totalt: 19.636,-

----------------

Jeg har harddisker, så trenger kun en SSD til OS, programmer og spill.

Har følgende spørsmål:

1. Går alle komponentene overens, og virker oppsettet fornuftig i forhold til pris?

2. Kommentarer til valg av skjermkort, evt. anbefalinger av andre typer?

3. Noen erfaringer med bruk av nVIDIA 3-D, eller andre typer? Vil det være mer hensiktsmessig å bytte ut denne til fordel andre komponenter (f.eks. SLI, annen type skjerm etc.) sett opp i mot spillopplevelsen?

4. Hvordan er det integrerte lydkortet på hovedkortet (er det nødvendig med et eksternt lydkort)?

Alt av hjelp og tips mottas med takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser veldig bra ut!

Tror nok at med ett sånt budsjett så er det greit å gå for ett lydkort, produktanmelderne fra komplett sier nå hvertfall at det blir merkbart bedre lyd :D

Hehe, vi får se hvor god ekspertisen er på produktanmelderne på Komplett. Endte opp med følgende oppsett:

Final oppsett:

Totalt: 17.300,-

----------------

(Kuttet ut nVIDIA 3-D og vurderte å gå ned til GTX 570, men endte opp med et GTX 580 kort likevel =P)

Lenke til kommentar

Dette ser veldig bra ut!

Tror nok at med ett sånt budsjett så er det greit å gå for ett lydkort, produktanmelderne fra komplett sier nå hvertfall at det blir merkbart bedre lyd :D

Hehe, vi får se hvor god ekspertisen er på produktanmelderne på Komplett. Endte opp med følgende oppsett:

Final oppsett:

Totalt: 17.300,-

----------------

(Kuttet ut nVIDIA 3-D og vurderte å gå ned til GTX 570, men endte opp med et GTX 580 kort likevel =P)

Om du skal bruke den skjermen du har valgt har du absolutt ikke bruk for et grafikkort med 3 gb minne. Du har ikke bruk for det om du ikke skal spille på insane oppløsninger (dvs 2560x1080 eller høyere) mens BenQen har max oppløsning på 1920x1080

EDIT: Det vil si at du kan gå for det billigste 580 du finner

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Dette ser veldig bra ut!

Om du skal bruke den skjermen du har valgt har du absolutt ikke bruk for et grafikkort med 3 gb minne. Du har ikke bruk for det om du ikke skal spille på insane oppløsninger (dvs 2560x1080 eller høyere) mens BenQen har max oppløsning på 1920x1080

EDIT: Det vil si at du kan gå for det billigste 580 du finner

Joa, så detta, men det billigste =30&sort=price&order=asc&pg-q=gtx+580&price_min=&price_max="]580 kortet jeg fant kom på 3.500,- og da var det like greit å slenge på 300 ekstra for et 3GB kort, så har jeg muligheten hvis jeg senere finner ut at jeg vil ha ny skjerm med insane oppløsning =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...