Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst mellom 2 hus. Kun 2 pc. Dist = 60 m?

Anbefalte innlegg

:cry: Did not work :cry:

Mista signalet ca 15 m unna. Testa med min bærbare hvor langt jeg kom.

Dingsene skulle kunne kommunisere over 160 m i fri sikt, men et par vegger og litt vegetasjon satte dette kraftig ned.

Må nok ha kraftigere skyts dersom jeg skal basere dette på trådløst, ja.

We live and we learn....

Synd at nesten ikke er godt nok.

Men, det finnes masse alt. utstyr. Blant annet har www.wlansupply.no mye kult utstyr... :p

Lykke til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt litt Samsung utstyr, dette holder over all forventning. Avstand vi snakker om her er på rundt 400m og gjennom en yttervegg, og et hustak. Tror det er et tre også.

Dette er en sånn USB antenne 802.11b standarden. Denne sender og mottar fra en rundstrålende antenne tror denne sender med 18dB. Denne antennen er iallfall koblet til et Samsung Aksesspunkt.

Ser for meg at dette oppsettet bør gå med 2 av disse USB antennene og at du bare kjører dette som Peer-to-peer uten aksesspunkt.

TP kabel utendørs bør være en STP kabel, da denne er skjermet. Du kan også kjøpe Cat 6 eller 7. Da disse er beregnet for utebruk. Dette vil nok koste endel.

-Chief-

Lenke til kommentar

Glad nå! :smile:

Skulle bruke angrefrist hos Komplett og lever tilbake. Hadde pakka alt ned og greier også. Så stakk det meg at jeg skulle prøve en gang til, og prøve sette senderen i andre enden av huset. Gjorde så, og da senderen kom bort til vinduet, fikk jeg topp signal! Ingen problem da nei...

Så med en Usb skjøtekabel løste alt seg! :)

Blir visst ingen retur her.

Lenke til kommentar

TP kabel utendørs bør være en STP kabel, da denne er skjermet. Du kan også kjøpe Cat 6 eller 7. Da disse er beregnet for utebruk. Dette vil nok koste endel.

-Chief-

Cat 6 og 7 er ikke beregnet for utendørs bruk, det er en standard på kabel for data nettverk. Og Cat 7 finnes ikke, fordi standarden ikke er helt fastsatt enda. Har selv lagt opp 28000 meter (27.50,- for metern) med det som i fjor var det nærmeste man kom Cat 7, altså en kabel som i 4 par tåler 600 MHz, men det finnes i dag ingen konnektorer for detta, vi brukte Cat 6 konnektorer for opptil 250 MHz.

Hvis man skal ha en utekabel, så har det mer med ytterkappe på kablen, ikke innholdet. Fiber kabel for utendørs bruk er gjerne fylt med en sei guffe (husker ikke navnet).

Det billigste og vil funke meget bra er en PTS 4 par, eller en skjermet Cat 5e kabel. Men man burte helst legge kablen i rør.

Lenke til kommentar
HER er det et billig forslag til å forsterke signalet fra et WLAN adapter opptil 30 ganger, eller ca 300 meter. Mekk saken selv, eller bruk gamle parabolantenner. Sondre som har konstruert denne antennen, har en masse spennende prosjekter som er beskrevet med bilder og tegninger. Sjekk ut hjemmesiden hans. Absolutt en oppegående person med kreative ideer.
Lenke til kommentar
Jeg har det samme problemet, men lurer på en trådløs ordning? Har vært inne på www.wlansupply.no og har fått litt hjelp og råd. Er det noen som har noen gode tips (fordeler, ulemper, osv ) ?

:woot:

Nå skal ikke jeg slakte noen som helst... men denne karn har 4 innlegg hvor av to er "reklame" for wlansupply. Jobber denne karn dær? Er dette enda ett "netconnection/datakomponenten-stunt" ?

Noen som kan sjekke han ut?

Btw: Genius; Hvis du jobber for eller eier sjappa, ta for guds skyld å få noen til å lag deg noen nye nettsider. Seriøsiteten synker som en stein når sidene ser ut som om de er lagd på 5 minutter bare for å få opp en site.

Lenke til kommentar
Jeg har det samme problemet, men lurer på en trådløs ordning? Har vært inne på www.wlansupply.no og har fått litt hjelp og råd. Er det noen som har noen gode tips (fordeler, ulemper, osv ) ?

Nå skal ikke jeg slakte noen som helst... men denne karn har 4 innlegg hvor av to er "reklame" for wlansupply. Jobber denne karn dær? Er dette enda ett "netconnection/datakomponenten-stunt" ?

Noen som kan sjekke han ut?

Btw: Genius; Hvis du jobber for eller eier sjappa, ta for guds skyld å få noen til å lag deg noen nye nettsider. Seriøsiteten synker som en stein når sidene ser ut som om de er lagd på 5 minutter bare for å få opp en site.

Nei, jobber ikke der!! Ingen koblinger.

Skal ikke nevne den sjappa mere jeg.

Kanskje du har tilknytning til en konkurrent av sjappa ?

Det som jeg synes er spennende er de trådløse mulighetene + å lære mer om teknologien. Skulle gjerne hatt litt info om private sider med god info om trådløse nettverk osv. (de jeg har sett begynner bra, men har store "huller"...) :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...