lolsomt Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Heisann. Jeg har kjøpt meg bil for ikke så lenge siden og nå tenkte jeg det var på tide å få inn litt ordentlig lyd i den. Har derfor tenkt å kjøpe ny spiller, og høytalere. Har ikke peiling på dette selv så lurte på om noen her kunne ha hjulpet meg? På spilleren er det visse kriterier jeg må ha, og noe som ikke er så nøye. Må ha: * Radio * Usb-inngang * Minijack (til iPhone) Vil også gjerne ha bluetooth på den, men det er ikke så viktig. Når det gjelder høytalerne vil jeg gjerne ha noen som kan spille høy lyd uten at de "sprenger". Vil ha høytalere fremme i begge dørene og bak hodet til passasjerene som sitter bak. Har ikke så stor plass i bagasjerommet, så om jeg skal ha en sub må det være en liten en som får plass under et sete eller noe lignende. Finnes dette? Jeg har ikke noe spesielt budsjett, men jeg lever på lærlinglønn så jeg har ikke så mye penger til rådighet. Setter stor pris på alle innspill! Og som jeg skrev i tittelen: Bilen jeg har er en Audi A3, 3-dørs. Endret 13. oktober 2011 av lolsomt Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hei, hvilken modell? Har du kjørekomputer? Har du fjernstyring på rattet til bilstereo? Skal kjørekomputer og rattstyring virke med stereo? Hvilken stereo står i bilen fra før? Jeg har orginal sub med forsterker på venstre side bak (over bakhjulet). Jeg syns det er overaskende mye guff i denne tatt størrelsen i betraktning, så jeg ville sett meg etter en bruk sånn original. Er å oppdrive på eBay og til og med sett på Finn.no. Som vi alle her vet, så er det viktig å prioritere lyd framme. Har ikke noe mer tips til høyttalere her og her er det helt sikkert noen andre som har tips. Men alt skulle nå ligge til rette med plass til diskant oppe på døren. I en annen A3 jeg hadde, så monterte jeg Alpine 6x9 tommere i den orginale hattehyllen (med 4x60W alpine forsterker). Dette gav null bass og en av mine gamle 15" PA høyttaleren ble kastet baki og fungerte som SUB. Lenke til kommentar
lolsomt Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Har en 99-modell. Har ikke kjørekomputer eller fjernstyring på rattet til stereo. Har ikke planer om å få tak i dette, så det trenger ikke å støttes av stereoen. Stereoen som står i bilen fra før av er orginal, men vet ikke helt hva den heter. Det kan jeg sikkert finne ut av. Aha, men da tror jeg ikke jeg vil ha sub i hattehylla hvertfall. Takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå