Hanske Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg så denne filmen på NRK for noen dager siden. Det sto på starten at filmen var basert på virkelig hendelser. Er filmen basert på et virkelig skoleprosjekt, eller er den bare basert på fascisme generelt? Hvis den er basert på et skoleprosjekt, hadde jeg satt pris på navnet eller link, slik at jeg kan lese mer om det. - Hanske. Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Så denne filmen vises fortsatt på TV? Her er en Wikipedia-artikkel om hendelsen filmen er basert på. Endret 13. oktober 2011 av conundrum Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Tusen takk! Jeg vet ikke når den gikk på TV, men den ble nylig lagt ut på Nett-tv, så jeg antar den ble sendt en dag eller to i forveien av det. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Den som gikk på tv her om dagen var en tysk versjon/ny-inspilling av den amerikanske filmen fra tidlig 80-tall, som igjen er basert på en virkelig hendelse i USA på 60-tallet. Eller kanskje mer korrekt at den tyske filmen er en film basert på en virkelig hendelse i USA på 60tallet, som det også er gjort en film av tidligere. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Det var derfor jeg skrev Die Welle. For å markere at det var den tyske versjonen. Jeg mener jeg så en amerikansk en for 4-5 år siden i skolesammenheng. Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Hmmm, har Die Welle på DVD, og ble litt skuffa når jeg oppdaget at dette var filmen og ikke TV-serien Thw Wave som ble vist på 80-tallet (og som jeg fikk med meg via skolen). Men ser at noen har svart på trådsstarters spørsmål her allerede. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 For å legge på litt flesk i tråden; Hvem har ikke sett The Wave i skolesammenheng? Høhøhø. Den er vel så og si pensum. Om du kjøper special edition av den får du med en pinnestol du skale se filmen på. 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har som sagt sett den amerikanske for lenge siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå