nilsah Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har en Linksys WRT610N som stadig dropper nettforbindelsen. Dette har tidligere skjedd kanskje et par ganger i uken i flere år. Det har ikke vært noe stort problem for meg egentlig, siden den har kommet opp igjen av seg selv etter et par minutter, men i de siste par ukene har det økt til mange ganger om dagen. Jeg har prøvd å plugge Get kabelmodemet rett i PCen og da er det ingen dropp, så problemet ligger nok i routeren. Firmware installert er 1.00.03 B15. Å kjøre powercycle hjelper som regel til å få opp nettet igjen, men det hindrer ikke at dette skjer igjen.. Noen som har forslag til ting jeg kan prøve for å fikse dette? Jeg heller egentlig mest mot å bytte den i en annen router, noen som i så fall har forslag til stabil router som tåler stor trafikk? Jeg bruker nettet ganske aktivt, med to PCer, PS3, dreambox, NMT, printer og iPhone koblet til nettet, og hoved-PCen står på 24/7 med ganske heavy trafikk. mvh Nils Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Pass på at routeren ikke står for varmt. Setter man routeren oppå modem e.l. så kan det få den til å koble ut som beskrevet. Vil råde deg til å prøve dd-wrt firmware på den før du gir den opp :-) DD-WRT pleier å være mer stabil enn orginal fw. http://dd.wrt.com Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Hmm, virker spennende. Vil definitivt prøve DD-WRT ja, takk for tipset Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Dette er da en stabil modell. Jeg har innstallert denne modellen et utall steder og aldri hatt noe trøbbel med de. 1 Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Nå er det ca et døgn siden jeg la inn DD-WRT, og så langt har jeg ikke opplevd noen dropp i forbindelsen etter dette. Det er vel for tidlig å konkludere, men det ser så absolutt lovende ut. Og mange spennende nye innstillinger på routeren. Takk for tipset Jan Skrotnes! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Bare hyggelig. Jeg har selv bare positive opplevelser med DD-WRT og torrents. Det finnes endel firmware fra produsenter som ikke er like stabil pga dårlige tidsparametre ved bruk av P2P. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå